خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز رسانه های دیجیتال خبر داد:

مرکز رسانه های دیجیتال به رگولاتور محتوا تبدیل خواهد شد

کد خبر : ۴۹۱۹۷

بر اساس این مصوبه محتوای پیامک ها، تم موبایل،آهنگ پیشواز، بازی های موبایلی و سایر حوزه های مرتبط در این راستا ساماندهی می شود.

با تصویب آیین نامه ساماندهی محتوای سرویس های ارزش افزوده توسط شورای عالی فضای مجازی،مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در همکاری با این شورا رگولاتور محتوا می شود و اپراتورها نیز باید مجوز ارائه خدمات محتوایی ارزش افزوده موبایل رادریافت کنند.

حسن علیزاده، رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه موبایل، تبلت و تلفن های هوشمند با سرعت خوبی در حوزه رسانه های دیجیتال در حال توسعه است، اظهار داشت: اگر تا چندی پیش فقط سرویس مکالمه اهمیت داشت در شرایط حاضر نقش این سرویس روز به روز در حال کمتر شدن است و خدمات ارزش افزوده در این حوزه با سرعت بیشتری درحال کاربردی شدن است.

وی با اشاره به اینکه مرکز رسانه های دیجیتال نهاد اصلی نظارت بر مسایل فرهنگی، محتوایی و نرم افزارهای تلفن همراه است، گفت: متاسفانه در سال های قبل به دلیل نداشتن قوانین مشخص نظارت در این حوزه به خوبی اعمال نمی شد و باید گفت که کارهای نظارتی طی چند ماه اخیر شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه ای به صورت پیش نویس آماده شده و در کمیسیون محتوای شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است، اظهار داشت: با اجرایی شدن این آیین نامه وضعیت محتوایی سرویس های ارزش افزوده ساماندهی می شود.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با تاکید بر اینکه سعی داریم تا پایان سال جاری این مصوبه نهایی شود، گفت: در این راستا مرکز رسانه های دیجیتال به رگولاتور محتوا تبدیل خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون نهاد رگولاتوری در حوزه محتوا وجود نداشته؛ تصریح کرد: بر اساس این مصوبه محتوای پیامک ها، تم موبایل،آهنگ پیشواز، بازی های موبایلی و سایر حوزه های مرتبط در این راستا ساماندهی می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس شرکت های فعال در این حوزه و اپراتورهای تلفن همراه باید مجوز لازم را از مرکز رسانه های دیجیتال اخذ کنند.

وی افزود:این پیش نویس پس از تصویب به همه شرکت های فعال در این حوزه و اپراتورها ابلاغ خواهد شد.

رییس مرکز رسانه های دیجیتال با تاکید بر اینکه این خدمات به حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، خدمات شهری و سایر بخش های دیگر مرتبط می شود، گفت: اگرچه تلفن همراه می تواند فرایند زندگی بشر را تسهیل کند ولی در کنار خود می تواند عوارض منفی نیز داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز