خبرگزاری کار ایران

بررسی روش‌های توسعه نرم‌افزارهای اندروید، فرصت‌ها، محدودیت‌ها و راهکارها:

همخوانی توسعه اندروید در ایران با آمارهای بین‌المللی

کد خبر : ۴۹۴۱۷

ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات روز 12 اسفند سال جاری با حضور و کارشناسان ارشد IT و ICT در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

به نظر می‌رسد اراده لازم برای رفع محدودیت‌های توسعه اندروید در ایران که بیش از جنبه‌های فنی ناظر به سیاست‌های حاکمیتی و اقتصادی است در کشور وجود دارد.
به گزارش ایلنا،مهندس سیاوش تفضلی مدیر اجرایی پروژه کندو در ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه مقالهای به بررسی موضوع «توسعه نرم‌افزارهای اندروید، فرصت‌ها، محدودیت‌ها و راهکارها» خواهد پرداخت.
بر اساس گزارش دبیرخانه این همایش، تفضلی در این مورد می‌گوید: تعداد دستگاه‌های همراه هوشمند به سرعت در حال افزایش است و در پایان سال 2012 میلادی به بیش از یک میلیارد رسید.
او با ذکر این نکته که در این میان سیستم عامل اندروید با رشد بیش از 90 درصدی در سهم بازار، 75 درصد از فروش دستگاه‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2012 را به خود اختصاص داد میافزاید: علی‌رغم نبود آمار رسمی از تعداد دستگاه‌های هوشمند در ایران، بررسی‌های انجام شده از وارد کنندگان و ارائه دهندگان خدمات نرم‌افزاری اندروید نشان از همخوانی توسعه اندروید در ایران با آمارهای بین‌المللی دارد. تفضلی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های همراه هوشمند با فراهم آوردن تجربه کاربری متفاوت، نوید توسعه و گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات در میان آحاد مردم و خلق ایده‌های جدید نرم‌افزاری را می‌‌دهند بیان می‌کند: اما به دلایل گوناگون، محدودیت‌های پیش روی کاربران و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای اندروید در ایران استفاده حداکثری از امکانات این پلتفرم را برای ایشان ناممکن ساخته است.
او با ذکر اینکه راهکارهایی برای رفع برخی از این محدودیت‌ها بخصوص عرضه نرم‌افزار، توسط شرکت‌های ایرانی ارائه شده است به مجموعه خدمات کندو اشاره کرده و ادامه میدهد: کندو با توجهی همه‌جانبه به محدودیت‌های موجود در زمینه نرم‌افزاری و با هدف فراهم آوردن تجربه‌ای کامل از امکانات اندروید برای کاربران و توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی شده است.
وی تأکید می‌کند: اگرچه محدودیت‌های اقتصادی و نبود بنگاه‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در زمینه موبایل، نیز نحوه و کیفیت دسترسی به وب توسعه کاربرد دستگاه‌های همراه هوشمند را محدود ساخته است اما خوشبختانه به نظر می‌رسد اراده لازم برای رفع این محدودیت‌ها که بیش از جنبه‌های فنی ناظر به سیاست‌های حاکمیتی و اقتصادی است در کشور وجود دارد.
تفضلی می‌گوید: در مقاله‌ای که ارائه خواهم کرد فرصت‌ها، محدودیت‌ها و راهکارهای توسعه نرم‌افزارهای اندروید را تبیین می‌کنم.
گفتنی است کندو در کنار فروشگاه نرم‌افزار اندروید، شامل زیرساخت‌هایی از قبیل شبکه اجتماعی، پرداخت الکترونیک، کسب درآمد از تبلیغات، حفاظت از نرم‌افزار و خدمات آزمایش نرم‌افزار اندروید می‌شود.
محورهای اصلی ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات عبارتند از: «سرویس‌ها و محتوای قابل ارائه با تأکید بر مشتری‌مداری»، «ارائه‌دهندگان سرویس و محتوا»، «بسترهای ارائه سرویس» و «تنظیم مقررات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات».

ششمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات روز 12 اسفند سال جاری با حضور و کارشناسان ارشد IT و ICT در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.cnict.ir مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز