خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی راه آهن میاندوآب-مهاباد به اتمام رسید

asdasd

طبق برنامه‌ریزی تعیین شده برای عوامل اجرایی قطعه مهاباد- نقده به طول 23 كیلومتر با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیكی تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود/ مراحل زیرسازی خط آهن میاندوآب- مهاباد به تمام رسیده است و ریل‌گذاری مسیر به ایستگاه مهاباد رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات روسازی و ریلگذاری كل مسیر 38 كیلومتری راه آهن میاندوآب- مهاباد به اتمام رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، احمد صادقی با اعلام این مطلب گفت:مراحل زیرسازی خط آهن میاندوآب- مهاباد به تمام رسیده است و ریل‌گذاری مسیر به ایستگاه مهاباد رسیده است.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل كشور در ادامه گفت: عملیات احداث ایستگاه مهاباد در 2 فاز در حال انجام است كه به‌زودی با تكمیل شدن ساختمان ایستگاه به طور كامل از این مسیر ریلی بهره‌برداری می‌شود.

صادقی در خصوص عملیات اجرایی باقی قطعات راه آهن مراغه- ارومیه گفت: در حال حاضر مسیر مهاباد- ارومیه در 4 قطعه در حال احداث است كه طبق برنامه‌ریزی تعیین شده برای عوامل اجرایی قطعه مهاباد- نقده به طول 23 كیلومتر با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیكی تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

وی افزود: طول كل مسیر مهاباد- ارومیه 95 كیلومتر است و با توجه به این كه راه آهن مراغه- ارومیه جزو پروژه‌های الویت‌دار و در فهرست طرح‌های مهرماندگار است، تمام تلاش عوامل اجرایی و مسئولان این است كه تا خرداد ماه سال 92 كل مسیر 183 كیلومتری راه آهن مراغه- ارومیه به شبكه ریلی كشور بپیوندد و مردم این مناطق نیز از مزایای رفاهی و اقتصادی حمل و نقل ریلی بهره‌مند شوند.

گفتنی است فاز اول این مسیر ریلی استراتژیك حدفاصل مراغه- میاندوآب به طول 48 كیلومتر در تیرماه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز