خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای درگفت وگو با ایلنا:

سهم بازار از بازی‏های داخلی تنها 10 درصد است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۶۹

با این بودجه مختصر نمی‏شود به تولید بازی با گرافیک بالا که نیازمند وقت و هزینه بالاتری است، پرداخت.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‏های رایانه ه‏ای گفت:  با بودجه بسیار کمی که به این عرصه داده می شود، نمی توان به تولید بازی با تکنیک بالا پرداخت.
بهروز مینایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهارداشت: اکنون سهم بازار بازی‏های داخلی تنها 10 درصد است و 90 درصد متعلق به تولیدات خارجی است. دلیل روشن و قانع کننده آن گرافیک بالا و ارزانتر بودن این بازی‏ها نسبت به محصولات داخلی است.

وی به بودجه بسیار اندک حوزه بازی‏های رایانه‏ای اشاره کرد و ادامه داد: با این بودجه مختصر نمی‏شود به تولید بازی با گرافیک بالا که نیازمند وقت و هزینه بالاتری است، پرداخت.
مینایی همچنین از رعایت نکردن قانون "کپی رایت" در کشور به عنوان معضل اساسی در عرصه گیم یاد کرد و توضیح داد: رعایت نشدن قانون یادشده قیمت بازی‏های خارجی را در بازار به نصف کاهش داده است.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای تاکید کرد که اگر برای بازی‏های خارجی تعرفه ای در نظر گرفته و از عرضه غیرقانونی این قبیل محصولات جلوگیری شود، گام موثری در پیشرفت و توسعه صنعت داخلی گیم برداشته می شود.
وی در عین حال یادآورشد که نباید پیشرفت و توسعه صنعت داخلی گیم را با توجه به جوان بودن آن در کشور نادیده گرفت چراکه بازی‏های ایرانی که از استاندارد معقول برخوردار بوده به بازارهای جهانی راه یافته و مخاطب خود را پیدا کرده است.
مینایی، حمایت جدی از فعالان عرصه گیم را برای تداوم توفیق های بوجود آمده ضروری دانست و بر ارتقای سطح اعتبارات بودجه ای و سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز