خبرگزاری کار ایران

با میزبانی كشتیرانی دریای خزر‏‎‏‎‎‎‎؛

بیست و یكمین همایش ارگان‌های دریایی برگزار می شود

کد خبر : ۶۶۸۹۷

ین همایش در چهار محور محیط زیست دریایی و ایمنی، نیروی انسانی، بنادر و توسعه پایدار و اقتصاد حمل و نقل برگزار می شود. كه همایش رامسر در خصوص این محورها بحث و تبادل نظر خواهد شد

بیست و یكمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی 24 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در رامسر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا قادری مدیرعامل كشتیرانی دریای خزر صبح امروز دراولین نشست خبری بیست و یكمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی ضمن اشاره ای به تاریخچه برگزاری این همایش گفت:اولین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی در سال 68 در جزیره كیش برگزار شد كه برگزاری سالانه منظم آن جز در سال های اول، تا به امروز ادامه داشته است.

وی ادامه داد: در سال 1380 دبیرخانه دایمی همایش به منظور اجرای مفاد قطع‌نامه‌های همایش‌های قبلی و همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش‌های بعدی تشكیل شد.
قادری تصریح کرد: این همایش ها در راستای تطابق فضای حاكم بر همایش و موضوعات مورد بحث آن در شهرهای ساحلی برگزار می شود كه امسال شاهد برگزاری بیست و یكیمن همایش ارگانهای دریایی در شهر رامسر خواهیم بود.

مدیرعامل كشتیرانی دریای خزر در مورد اهداف برگزاری همایش هماهنگی ارگان های دریایی گفت: همانطور كه از نام همایش هماهنگی ارگان های دریایی برمی آید این همایش ها در راستای ایجاد هماهنگی بین ارگانها و دست اندركاران بخش دریایی كشور و بررسی مشكلات و مسائل این بخش و همچنین شناسایی و طرح راهكارها در یك فضای دوستانه و فارغ از مسائل اداری و بوركوراسی های حاكم بر آن برگزار می شود.

وی طرح و پیگیری مسائل بین المللی مرتبط با بخش دریایی كشور در همایش هماهنگی ارگانهای دریایی را از دیگر اهداف این همایش اعلام كرد و همایش هماهنگی ارگانهای دریایی را فرصتی مناسب برای ارتقاء دانش و به روز رسانی اطلاعات فعالان این بخش دانست.

قادری درباره محورهای بیست و یكمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی یادآورشد: این همایش در چهار محور محیط زیست دریایی و ایمنی، نیروی انسانی، بنادر و توسعه پایدار و اقتصاد حمل و نقل برگزار می شود. كه همایش رامسر در خصوص این محورها بحث و تبادل نظر خواهد شد

مدیرعامل كشتیرانی دریای خزر با بیان اینكه درچارچوب این محورها و فراخوان اعلام شده مقالاتی به دبیرخانه همایش ارگان های دریایی ارسال شده است اظهار داشت: تاكنون 70 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است كه از این تعداد 20 مقاله برای دریافت جایزه انتخاب خواهد شد.

وی درباره علت انتخاب كشتیرانی دریای خزر به عنوان میزبان بیست و یكمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی نیزگفت:از آنجا كه در قطعنامه همایش بیستم؛ كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان انتخاب شده بود طبق تصمیمی كه در سطح این گروه گرفته شد مقررشد كشتیرانی دریای خزر به به دلیل موفقیت در انجام وظایف محوله و همچنین پیشبرد اهداف توسعه ای؛میزبانی این همایش را عهده دار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز