خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل رجا خبرداد:

زیان انباشته رجا تا سال گذشته 170 میلیارد تومان بوده است

کد خبر : ۶۶۹۱۲

چنانچه قیمت واقعی خدمات ارایه شده در بخش مسافری دریافت نشود به طور قطع تمام بخش ها متاثر از این قضیه خواهد بود که امیدواریم با اتخاذ تدابیری نرخ بلیت قطارهای رجا با قیمت واقعی نزدیک شود تا بتوانیم خدمات خود را توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در ادامه به زیان انباشته این شرکت حمل و نقلی اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته مجموع زیان انباشته رجاء حدود 170 میلیارد تومان بوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر عامل شركت رجا در نشست خبری در جمع خبرنگاران سال 91 را ركورد دار جابجایی مسافر دانست و گفت: در نوروز 92 ما رشد رد 9 درصدی صندلی قطار و جابه جایی مسافر را شاهد بودیم همچنین كه فروش اینترنتی این شركت نیز رشد 20 درصدی داشت.

ناصر بختیاری حمایت از تولیدكنندگان داخلی، بهینه سازی خدمات موجود و ارائه خدمات جدید را از برنامه های سال جاری سازمان رجا اعلام كرد
وی در ادامه با تاکید براینکه قیمت بلیت قطارهای اصلی رجا طی سال های گذشته پایین نگه داشته شده بود، افزود: در سال‌های 90 و 91 بخش هایی از نرخ بلیت تعدیل شد اما این نرخ هنوز با قیمت تمام شده فاصله دارد‏، چنانچه قیمت واقعی خدمات ارایه شده در بخش مسافری دریافت نشود به طور قطع تمام بخش ها متاثر از این قضیه خواهد بود که امیدواریم با اتخاذ تدابیری نرخ بلیت قطارهای رجا با قیمت واقعی نزدیک شود تا بتوانیم خدمات خود را توسعه دهیم.

بختیاری افزود: بخشی از قطارهای رجا حومه ای است که این بخش نیازمند تعیین و تکلیف هرچه سریع تر دارد چرا که نرخ بلیت این نوع قطارها با قیمت تمام شده فاصله زیادی دارد.

مدیرعامل رجا در ادامه به مسیرهای تکلیفی این شرکت حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: این مجموعه همچنان با مسیرهای تکلیفی مواجه است همچون ارایه قطارهای دو طبقه در مسیرهای تهران - اصفهان - شیراز و مسیر تهران - شاهرود، که چنانچه براساس معیارهای بازار بخواهیم تصمیم گیری کنیم این امکانات را در مسیرهای دیگر به کار می گیریم.

وی افزود: از آنجایی که تعهداتی در قبال دولت داریم، این تکالیف را انجام می دهیم اما امیدواریم در قبال انجام این تکلیف ها، ما به ازای آن را دریافت کنیم.

بختیاری سپس به زمینه های توسعه در بخش ریلی اشاره کرد و گفت: در صورتی که دولت به مجموعه شرکت حمل و نقل ریلی رجا کمک کند، این آمادگی وجود دارد در همه زمینه ها برای رشد و توسعه بخش ریلی فعالیت کنیم.

وی افزود: در بخش افزایش سرعت و کاهش مدت زمان سیر، که موجب آرامش بیشتر مسافران می شود، این آمادگی وجود دارد که به ارایه خدمات و همکاری بپردازیم اما این مستلزم فراهم شدن زیرساخت های مناسب است.

مدیرعامل رجا ادامه داد: این مجموعه هم اکنون دارای قطارهای دوطبقه است که امکان سرعت تا 160 کیلومتر در ساعت را دارند اما تا زمانی که راه آهن مجوز بهره برداری از آن را ندهد و خطوط ریلی نیز امکان حرکت با این سرعت را نداشته باشد، نمی توان این قطارها را به کار گرفت.

بختیاری اضافه کرد: چنانچه سرعت سیر در بخش حمل و نقل ریلی افزایش یابد و باعث کاهش مدت زمان سفر شود، به طور قطع تعداد سفرها افزایش خواهد یافت که این موضوع باعث بالا رفتن ظرفیت ها می شود که این نیز در کاهش ضررهای رجا تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در ادامه به زیان انباشته این شرکت حمل و نقلی اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته مجموع زیان انباشته رجاء حدود 170 میلیارد تومان بوده است.

بختیاری تصریح کرد: به علت زیان دهی شرکت رجا و کمبود اعتبارات مجبور هستیم برخی از فعالیت های خود را متوقف کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز