خبرگزاری کار ایران

در سازمان مركز تحقیقات راه و شهرسازی

چهارمین کنفرانس بین‌المللی بتن و توسعه برگزار شد

کد خبر : ۶۷۶۳۶

انجام پروژه‌های متعدد و ارزشمند در زمینه دوام بتن، بررسی اثرات برخی مواد نانو در بتن، دستورالعمل ارزیابی و مقاوم‌سازی سازه‌های بتنی متداول، دستورالعمل مقاوم‌سازی اجزای غیر‌سازه‌ای ساختمان‌ها، فناوری تولید بلوك‌های سبك بتنی هوادار اتوكلاو‌نشده، از دستاوردهایی است كه اخیراً توسط مركز صورت گرفته است

چهارمین کنفرانس بین‌المللی بتن و توسعه با حضور قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل، رئیس کنفرانس و دبیر علمی کنفرانس صبح امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این مراسم فاطمی‌عقدا رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی و رئیس کنفرانس گفت: صنعت راه و مسكن، همواره به عنوان یكی از معیار‌های توسعه كشورها شناخته می‌شود و با اقتصاد كشور رابطه‌ای مستقیم دارد‏، این صنعت با 6 صنعت بزرگ و زیربنایی در ارتباط است و اساس پیشرفت و گسترش صنایع دیگر محسوب می‌شود. بطور مثال، فقط بخش مسکن، حدود 30 درصد از حجم اقتصاد كشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، توسعه زیرساخت‌ها برای پیشرفتی در شأن این مملكت نیاز است و سرمایه‌گذاری‌های عظیم بدین منظور انجام شده و در حال انجام است و مسلما هرگونه پیشرفت در عرصه ساخت و ساز، یك حماسه اقتصادی محسوب می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی در ادامه خاطرنشان ساخت: مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی، به عنوان پیشرو در امر تحقیقات در خصوص ساخت و ساز، كوشیده تا تحقیقات كاربردی در زمینه توسعه و ارتقاء كیفی ساخت و ساز در كشور را به انجام رساند.
در این راستا، این مركز با ادغام وزارتخانه‌های مسكن و شهرسازی و راه و ترابری، وظیفه سنگین‌تری را بر عهده خواهد داشت و در برنامه‌ریزی‌های تحقیقاتی خود، خواهد كوشید تا افزایش كیفی زیربناهای توسعه كشور، مانند اسكله‌ها، فرودگاه‌ها، پل‌ها، راه‌ها و ساختمان‌ها را با محوریت قراردادن به ارتقای كیفی انواع سازه‌های بتنی و استفاده از فناوری‌های نوین با تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و ضوابط مربوط، توسعه و تدوین استانداردها و ضوابط ساخت و اجرای انواع سازه‌های بتنی در شرایط منطبق با اقلیم كشور مد نظر قرار دهد.
فاطمی‌عقدا در ادامه به برخی از دستاوردها و مهمترین اقدامات مرکز در راستای توسعه پایدار در حوزه ساخت و ساز کشور اشاره کرد و افزود: انجام پروژه‌های متعدد و ارزشمند در زمینه دوام بتن، بررسی اثرات برخی مواد نانو در بتن، دستورالعمل ارزیابی و مقاوم‌سازی سازه‌های بتنی متداول، دستورالعمل مقاوم‌سازی اجزای غیر‌سازه‌ای ساختمان‌ها، فناوری تولید بلوك‌های سبك بتنی هوادار اتوكلاو‌نشده، از دستاوردهایی است كه اخیراً توسط مركز صورت گرفته است و گام‌هایی در جهت توسعه‌ پایدار در ساخت و ساز محسوب می‌شوند.
همچنین تدوین بیش از 30 استاندارد در زمینه بلوك‌های بتنی سبك نیز از اقدامات مؤثر مركز در كمك به شناخت این نوع محصولات و حمایت از تولید‌كنندگان این مصالح و ارتقاء كیفیت تولید آنها بوده است كه سهم زیادی در بحث صرفه‌جویی انرژی و سبك‌سازی ساختمان‌ها دارد.
وی ادامه داد: در زمینه استفاده از بتن در صنعت راه‌سازی و روسازی‌ راه‌ها، پروژه‌ای را جهت گسترش كاربرد روسازی‌های بتن غلتكی آغاز كرده‌ایم و امید است تا بر اساس آن، در جاهایی كه پتانسیل كاربرد این نوع روسازی وجود دارد بتوان با كیفیت مطلوب و قابل رقابت با روسازی‌های آسفالتی، چه به لحاظ فنی و اقتصادی اجرا نمود.
رئیس چهارمین کنفرانس بین‌المللی بتن و توسعه در پایان گفت: با توجه به اینكه اكنون فعالیت‌های عمرانی و روند ساخت و ساز در كشور به شدت احساس می‌شود، ارائه راه‌حل‌های بدیع برای حل مسائل ساخت و ساز در كشور و توجه به اصول توسعه پایدار و چشم انداز برنامه توسعه از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز است برای اعتلای این مرزوبوم از هیچ تلاشی فروگذار نشود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز