خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در آستانه سفر استانی هیئت دولت خبر داد:

واگذاری 39 هزار واحد مسکن مهر از سال 90

کد خبر : ۶۷۷۴۶

از مجموع 869 مصوبه هیئت دولت در سه دور سفر به این استان 60 درصد آن (521 مصوبه)به طور کامل اجرا شده، 30 درصد (261مصوبه) در حال اجرا و 10 درصد(87 مصوبه) با مشکلات و موانع قانونی مواجه شده است

هاشم نیا در آستانه چهارمین دور از سفر هیئت دولت به استان گیلان گفت: 90 درصد مصوبات استانی دولت تحقق یافته یا در دست اجراست.
به گزارش ایلنا، استاندار گیلان تصریح کرد: از مجموع 869 مصوبه هیئت دولت در سه دور سفر به این استان 60 درصد آن (521 مصوبه)به طور کامل اجرا شده، 30 درصد (261مصوبه) در حال اجرا و 10 درصد(87 مصوبه) با مشکلات و موانع قانونی مواجه شده است.
وی در خصوص علل عدم اجرای مصوبات باقی مانده خاطر نشان کرد: 10 درصد از مصوبات که اجرا نشده دلایل مختلفی از جمله مشکلات زیست محیطی، عدم توجیه فنی و اقتصادی، تامین زمین، مصوبه ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه و دیگر موانع قانونی موجودرا دارد.
هاشم نیا با بیان اینکه محور اصلی چهارمین دور از سفرهای استانی دولت به گیلان، پیگیری مصوبات گذشته است، گفت: در جلسه استانی هیئت دولت برخی از پروژه های مهمی که مشکلات مالی دارند، تأمین اعتبار خواهند شد که در این صورت شاهد بهره برداری از آنها پیش از پایان دولت دهم خواهیم بود.
استاندار گیلان در ادامه به برنامه های رئیس جمهور و هیئت دولت در این سفر اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور صبح روز چهارشنبه در فرودگاه رشت خواهند بود و پس از طی مسیر از فرودگاه، بلوار انزلی و خیابان سعدی در ورزشگاه عضدی رشت سخنرانی خواهد کرد و پس از افتتاح چند پروژه صنعتی و عمرانی و در نشست صمیمی با جوانان استان و همچنین جلسه کارگروه و هیئت دولت حضور خواهد یافت.
وی گفت: کارخانه ذوب آهن، سیمان دیلمان، 15 هزار واحد مسکن مهر و کارخانه کاشی سازی، کارخانه تولید گازهای صنعتی،تصفیه خانه ای در لاهیجان از جمله طرح های پیشنهادی برای افتتاح در این دوره از سفراست.
نماینده ی عالی دولت در گیلان با اشاره به آمادگی گیلان برای استقبال از رییس جمهوری و هیات دولت به استان خاطرنشان کرد: مشکلات و مسائل استان در دو کارگروه توسعه کشاورزی و معادن مطرح و برای رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ می شود.
وی تقاضای ایجاد صنایع معدنی، بهره برداری از دو معدن مهم استان یعنی استفاده از رسوبات به میزان یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در تالاب انزلی و 700 میلیون متر مکعب پشت سد منجیل را از موضوعات قابل طرح در کارگروه توسعه معادن استان عنوان کرد.
استاندار گیلان ادامه داد: تقاضای ایجاد صنایع تبدیلی، تاسیس شهرک سلولزی برای تبدیل کاه، آزولا، بامبو و نی به محصولات صنعتی مانند کاغذ از جمله پیشنهادات جلسه کارگروه توسعه کشاورزی است.
وی پیشنهاد ایجاد یک هزار قفس پرورش ماهی، اجازه پرورش ماهی در آب های آزاد منابع طبیعی و تالاب با عمق بیش از دو متر شامل صومعه سرا، رشت و انزلی و لایروبی تالاب در عمق کمتر از 8/1 متر و سد خاکی برای 300 هکتار از اراضی دیلمان را از دیگر موضوعات قابل طرح در کارگروه کشاورزی عنوان کرد.
به گفته استاندار گیلان وزرا، معاونان و نمایندگان تام الاختیار رئیس جمهور با سفر به شهرستان ها مصوبات سفرهای قبل و پیشنهادات فرمانداران را پیگیری خواهند کرد.

هاشم نیا در پایان به میزان اشتغالزایی و ایجاد فرصتهای شغلی طی سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: از سه سال گذشته که تعهد اشتغال در استان تعریف شد حدود 250 هزار فرصت شغلی ایجاد شد که 70 هزار فرصت شغلی مربوط به سال 89، 80 هزار مربوط به سال 90 و 100 هزار هم در سال 91 ایجاد شد که روند افزایشی آن نشان از روبه رشد بودن اشتغالزایی در استان است.

واگذاری 39 هزار واحد مسکن مهر از سال 90
وی همچنین به تعداد واحد های مسکن مهر واگذار شده به مردم استان اشاره کرد و افزود: اواخر سال 90، 13500 واحد و اوایل سال 91، 10 هزار واحد مسکن مهر به مردم استان واگذار شد که انشاالله در این سفر تعداد 15 هزار واحد دیگر توسط رئیس جمهور به مردم عزیز این خطه واگذار خواهد شد و مجموع واگذاری ها به حدود 39 هزار واحد خواهد رسید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز