خبرگزاری کار ایران

رحیمی در جلسه بررسی پروژه راه آهن جنوب همدان

تکمیل شبکه ریلی منجر به درآمد سرشار از طریق ترانزیت کالا می‌شود

کد خبر : ۶۹۶۸۱

تاکنون خطوط ریلی 21 استان به هم متصل شده و 10 استان دیگر باقی مانده که دولت درصدد است با تامین اعتبارات لازم این امر مهم را به انجام برساند.

معاون اول رییس‌جمهور تکمیل خطوط ریلی کشور و اتصال آن به شبکه ریلی جهانی را از اولویتهای مهم کشور برای توسعه بخش ترانزیت برشمرد و گفت: این اقدام می تواند علاوه بر ایجاد رفاه و آسایش برای مردم، درآمدی سرشار از طریق ترانزیت و حمل و نقل کالا را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رحیمی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه بررسی پروژه راه‌آهن جنوب همدان با اشاره به برنامه‌های دولت برای ایجاد شبکه ریلی در تمام کشور اظهار کرد: تاکنون خطوط ریلی 21 استان به هم متصل شده و 10 استان دیگر باقی مانده که دولت درصدد است با تامین اعتبارات لازم این امر مهم را به انجام برساند.

رحیمی همچنین با تاکید بر اهتمام دولت برای اجرای طرح خط آهن مسیر کرمانشاه - خسروی و همدان - کرمانشاه خاطرنشان کرد: این امر نیز نیازمند اعتبارات ارزی و ریالی برای تامین ریل است که دولت این موضوع را پیگیری می‌کند.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت راه آهن کشور و اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم در زمینه احداث خط آهن ارایه کرد و از آمادگی زیرساختهای لازم برای توسعه راه آهن در صورت تامین ریل خبر داد.

در این نشست همچنین راه‌های تامین اعتبارات لازم برای واردات ریل از کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی نیز در این زمینه ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز