خبرگزاری کار ایران

در راستای حمایت از حقوق و سلامت مصرف کنندگان صورت گرفت:

ورود کارتریج "لانگ هورن "با برچسب شبنم به بازار ایران

کد خبر : ۷۵۴۹۰

در این بخشنامه صراحتا عنوان شده است در صورت بازرسی‌های نامشهود و اعلام گزارش‌های مردمی مبنی بر تقلبی بودن کالا واحد یا صنف یا افراد حقیقی و یا حقوقی به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی و واحد صنفی پلمپ و پروانه کسب باطل می شود.

ورود كالاهای تقلبی به بازار IT چندی است كه از سوی برخی مسوولان و فعالان بازار به مصرف‌كنندگان هشدار داده می‌شود تا تحت عنوان نام‌ها و برندهای بزرگ قرار نگیرند، چراكه محصول ارایه شده با نام برندهای بزرگ نه‌ تنها واقعی نیست بلكه با جعل اسم و جعبه به عنوان محصول اورجینال در اختیار كاربران و مصرف‌كنندگان قرار می‌گیرد. در این بین باید به كارتریج‌های تقلبی و جعلی با نام برندهای بزرگ اشاره كرد كه به وفور در بازار مشاهده می‌شود و این بازار پرمصرف را دچار آشفتگی كرده است.

مژگان كریمی یكی از فعالان این بازار در این خصوص به ایلنا گفت: چند سالی است كه توزیع كارتریج و مواد مصرفی در ایران تحت نام برندهای بزرگ جعل می‌شود و در اختیار كاربران و مصرف‌كنندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تقلب و جعل در بازار کارتریج باعث شد تا اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران(اتحادیه رایانه داده‌ورزی و ماشین‌های اداری تهران) این مساله را تحت عنوان بخشنامه‌ای به تولیدكنندگان، توزیع‌كنندگان و فروشندگان مواد مصرفی ماشین‌های فتوكپی و چاپگر، كپی، كارتریج تونر دو لوپر، درام، بلید، جوهر، مرکب، ریبون و... ابلاغ کند،افزود: در این بخشنامه صراحتا عنوان شده است در صورت بازرسی‌های نامشهود و اعلام گزارش‌های مردمی مبنی بر تقلبی بودن کالا واحد یا صنف یا افراد حقیقی و یا حقوقی به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی و واحد صنفی پلمپ و پروانه کسب باطل می شود.

وی با اشاره به اینكه در این بخشنامه، توزیع گسترده مواد مصرفی غیراورجینال با مارك‌های مشهور كه جعبه و كارتن آنها در داخل كشور تولید و كالای داخلی آنها اصلی نبوده و به صورت متقبلانه بسته‌بندی و بعضا با هولوگرام موجب گمراهی مصرف‌كنندگان می‌شود، آورده شده است با توجه به شكایت كثیر وارده در این خصوص اداره بازرسی و كشف كالای قاچاق، اداره مشاركت‌های مردمی (124) و اتحادیه به تمامی تولیدكنندگان، توزیع‌كنندگان و فروشندگان مواد مصرفی كه این‌گونه كالاها را به بسته‌بندی‌های به شكل اورجینال تهیه شده و عرضه می‌نماید اخطار داده می‌شود تا این كالاهای نامرغوب و غیراصلی را جمع‌آوری كنند.

مدیر گروه بازرگانی ماكام در ادامه از ورود كارتریج‌هایی با پودر مصرفی میتسوبیشی ژاپن با برند "لانگ هورن " خبر داد و گفت: گروه بازرگانی ماكام فعالیت خود را به‌عنوان تنها نماینده انحصاری این كمپانی معتبر در ایران آغاز كرده است.

وی با اشاره به اینكه "لانگ هورن "در 78 كشور اروپایی، آمریكایی و كشورهای حوزه خلیج‌فارس اقدام به توزیع محصولات خود كرده است، گفت: ترتیب ساخته شده این كارتریج با پودر مصرفی آن از ویژگی‌های منحصر به فرد است كه آن را از دیگر محصولات بازار متمایز می‌كند به طور كلی در طول مصرف از اولین تا آخرین برگ رنگ تغییر نمی‌كند و با توجه به قیمت مناسب و كیفیت بالای محصول با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

كریمی در ادامه به شعار سلامت، اصالت و كیفیت برای این محصول اشاره كرد، گفت: این محصول با جعبه اصل و نشان هولوگرام و برچسب شبنم وارد ایران می‌شود و جنس تقلبی این كارتریج با نشان و اسم "لانگ هورن" دربازار وجود ندارد این در حالی است كه خدمات پس از فروش به صورت وارانتی (تعویض رایگان) انجام می‌شود كه دیگر امتیازات این برند كارتریج است.

وبریانگ، مدیر كل گروه شركت‌های لانگ هورن نیز در خصوص این كارتریج‌ها در بازار ایران گفت: مصرف‌كنندگان می‌توانند كیفیت این كارتریج را با دیگر برندها مقایسه كنند و نشانه كیفیت بسیار خوب و بالای این كارتریج در اولین برگ تا آخرین برگ پرینترا مشاهده کنند.

وی افزود: مردم ایران از جمله مصرف‌كنندگانی هستند كه جنس با كیفیت اهمیت می‌دهند و خواستار استفاده از كالاهای با كیفیت هستند از این رو می‌توانند با استفاده از كارتریج‌های لانگ هورن خیالی آسوده و راحت داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز