خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت خرید و فروش واحدهای مسكن مهر در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۳۰

باید به این موضوع توجه داشت که متقاضیان مسکن در طول عمرشان تنها یک بار می‌توانند از شرایط ویژه مسکن دار شدن خود استفاده کنند و این مهم نبایستی به ارزش تنها چند میلیون ریال از بین برود.

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه وشهرسازی استان قزوین گفت: هر گونه خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در استان قزوین ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده نسبت به ابطال واگذاری مسکن مهر اقدام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدنادر محمد‌زاده افزود: برابر اطلاعات واصله تعدادی افراد سودجو نسبت به خرید و فروش مسکن مهر در بنگاه‌های معاملات ملکی اقدام می‌كنند که این مهم برخلاف تعهدات اولیه برای متقاضیان این نوع مسکن بوده است.

وی اظهار داشت: خرید و فروش مسکن مهر قبل از فروش اقساطی و صدور سند مالکیت ممنوع است و در صورت مشاهده نسبت به ابطال واگذاری مسکن مهر اقدام خواهد شد و کلیه مسوولیت حقوقی و جانبی مرتبط با بنگاه معاملات ملکی مربوطه است در ضمن امتیاز فرد سلب شده و فروشندگان و خریداران در ‌‌نهایت به هنگام تنظیم سند با مشکل روبرو بوده چراکه هنگام ارایه تضامین بازپرداخت تسهیلات بانک، فروشنده مسکن مهر بطور طبیعی حاضر به ارایه تضامین لازم نبوده و از این رو انتقال سند با مشکل مواجه خواهد بود.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تنها در صورت صدور سند مالکیت قطعی ساختمان و نیز احراز شرایط خریدار در خصوص مسکن مهر امکان انتقال واحدهای مسکن مهر خواهد بود.

علی محمد پورکریم با هشدار به صاحبان واحدهای مسکن مهر در استان قزوین، گفت: از کسانی که قصد فروش واحدهای خود را دارند می‌خواهیم به توصیه واسطه‌ها و دلالان بازار مسکن عمل نکرده و تا زمان صدور قطعی سند مالکیت واحد خود صبر پیشه کرده و تنها در صورت احراز شرایط برای خریدار مسکن مهر مبادرت به فروش واحد خود کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که خرید و فروش بی‌رویه در این زمینه باعث افزایش قیمت کاذب مسکن در بازار می‌شود از این رو برای جلوگیری از حباب گرانی مسکن و تنش‌های احتمالی در این بخش، از متقاضیان مسکن مهر درخواست می‌شود از فروش واحدهای خود منصرف شوند.

این مسوول یادآور شد: باید به این موضوع توجه داشت که متقاضیان مسکن در طول عمرشان تنها یک بار می‌توانند از شرایط ویژه مسکن دار شدن خود استفاده کنند و این مهم نبایستی به ارزش تنها چند میلیون ریال از بین برود.

پورکریم تاکید کرد: موضوع ممنوعیت خرید و فروش مسکن مهر به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین و همچنین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین جهت اطلاع رسانی به دفا‌تر اسناد رسمی و مشاورین املاک اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز