خبرگزاری کار ایران

انتقاد دبیرشورای‌عالی فضای مجازی از شرکت دولتی زیرساخت:

دلیل كندی اینترنت اشتراک زیاد کاربران در پهنای باندی محدود است

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۸۲

«شرکت دولتی زیرساخت 1Mb/s پهنای باند را ۱۵-۱۶دلار میخرد و ۲۵۰ تا ۲۶۰هزار تومان به شرکتها میفروشد./ دلیل کندی اینترنت برای کاربران، ابلاغ رسمی از طرف مجموعه حاکمیت نیست.»

دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: تصدی گری بخش دولتی مشکل سرعت و قیمت اینترنت در کشور است و این دو ریشه‌های متفاوت ندارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی اخوان بهابادی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر فقط یک دستگاه دولتی رسمی پهنای باند خرید و فروش می‌کند که موجب بروز مشکلاتی در کشور شده است.

وی اضافه کرد: برای مثال این مجموعه دولتی در حال حاضر یک مگابیت بر ثانیه پهنای باند را با قیمت نزدیک 16-15 دلار از خارج خریده است و به قیمت حدود 250 تا 260 هزار تومان به شرکت‌هایی توزیع کننده اینترنت در داخل کشور می‌فروشد، مقایسه این دو نرخ نشانگر این است که برای شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت قیمت تمام شده بسیار زیاد است. شرکت دولتی زیرساخت 1Mb/s پهنای باند را ۱۵-۱۶دلار میخرد و ۲۵۰ تا ۲۶۰هزار تومان به شرکتها میفروشد!

اخوان گفت: با توجه به قیمت تمام شده و گرانی آن بنابراین مشترکان پول زیادی نمی توانند بپردازند پس توزیع کنندگان اینترنت در داخل کشور پهنای باند را بین عده زیادی تقسیم می کنند و به قولی آب داخل آن می بندند تا بتوانند این اختلاف قیمت را جبران کنند.

رییس مرکز فضای مجازی کشور گفت: دلیل کندی اینترنت برای کاربران، ابلاغ رسمی از طرف مجموعه حاکمیت نیست بلکه دلیل اصلی آن اشتراک بیش از حد کاربران برای یک پهنای باند محدود است.

وی افزود: اختلاف سرعت اینترنت در روز و شب هم نشانگر این مطلب است و نشان می دهد اعمال سیاستی برای کاهش سرعت وجود ندارد.

اخوان گفت: حل این مشکل تنها با پایان تصدی گری دولت میسر است، باید خرید و فروش پهنای باند را به بخش خصوصی واگذار کنیم و دولت فقط در نقش گمرک و نظارت بر درگاه بین المللی و داخل کشور عمل کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز