خبرگزاری کار ایران

با حضور اعضای انجمن؛

مجمع عمومی انجمن صنفی پیمانکاران ساختمانی تهران برگزار شد

asdasd

در این مراسم همچنین از تعدادی از فعالین رسانه‌ای صنعت ساختمان و همچنین از پیشکسوتان و برخی اعضای انجمن صنفی پیمانکاران استان تهران بعلت همکاری خوب و سازنده با انجمن صنفی پیمانکاران، با ارائه لوح یابودی تقدیر شد.



مجمع عمومی عادی نوبت سوم انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران و شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی و تجهیزاتی استان تهران برگزار شد.


به گزارش ایلنا، این مراسم عصر روز یکشنبه گذشته با حضور اعضای انجمن، نمایندگان شرکت‌های عضو و تعدادی از اعضای خانواده آن‌ها در محل نیروگاه طرشت تهران برگزار شد.


در ابتدای این مراسم می‌رنیام دبیرانجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران و شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی و تجهیزاتی استان تهران، با ارائه گزارشی در مورد عملکرد این انجمن گفت: آنچه ما را در زیر این سقف گردهم آورده است عرق و علاقه ما به رشته پیمانکاری است و در بین واژگان در این رشته، واژه مثلث سازندگی به عنوان حلقه وصل ما دارای جایگاه ویژه ایست.

مثلثی که راس آن را آسایش و آبادانی مردم و ۲ طرف قاعده رئوس کارفرما و پیمانکار است. براساس آموخته‌های ما این مثلث زمانی عینیت می‌یابد که کارفرما و پیمانکار در یک کار تیمی صمیمانه و مسئولانه آبادگری را به وجود آورند که همانا آسایش، آبادی و امنیت را برای هم میهنانمان تامین نماید.


با بررسی کیفیت موجود در راستای آبادانی این کشور مشخص می‌شود که عناصر تشکیل دهنده این مثلث در ارتباط مناسب بایسته نمی‌باشند. همچنین با تعاملی عمیق در مشکلات موجود می‌توان دریافت مادامی که حقوق مادی و معنوی ما تعریف و مشخص نشود این شرایط غیر قابل باور وجود خواهد داشت و مشکلات هر روز پیچیده‌تر خواهد گردید. در طی سالیانه اخیر آیین نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستور العمل‌های زیادی در جهت ساماندهی مشکلات نظام پیمانکاری صادر شده است اما به دلیل فقدان وجود فضای فرهنگی لازم این مساعی راه به جایی شایسته نبرده‌اند. این فضای فرهنگی چگونه بوجود می‌آید و چه کسانی مسئول این امر هستند؟

می‌رنیام در تشریح راه حل‌های پیشنهادی خود برای حل مشکلات گفت: برای ایجاد بستر فرهنگی مناسب حداقل به ۲ باور نیاز داریم.


اول: باور داشتن به مقام جمع – یعنی باور کنیم تنها در سایهٔ اتحاد و خرد جمعی می‌توانیم مشکلاتمان را حل نماییم. مادامی که مسئولین دولتی، مسئولین ngo‌ها و حتی تولید کنندگان و وارد کنندگان مواد و تجهیزات در همکاری و همراهی کامل با یکدیگر نباشند آیندهٔ روشنی را برای آبادانی مملکت نمی‌توان متصور بود.

وی افزود: باور دوم که مهم‌تر است ما همه فعالیت‌های خود را غربت ان الله انجام دهیم و فعالیت‌هایمان را در جهت آسایش و رفاه خلق الله ببینیم قطعاً از خود محوری‌ها دست برداشته و خدا محور شویم در ان صورت نه در جایگاه کارفرما، نه پیمانکار و نه در مراکز تصمیم گیری به چیزی غیر از صلاح و مصلحت مردمی فکر نمی‌کنیم و اینجاست که مثلث سازندگی عینیت می‌یابد.
در ادامه این نشست، کلیپی از فعالیتهای کمیته خیریه انجمن صنفی پیمانکاران برای حاضرین پخش و گزارشی در مورد فعالیت‌های اخیر و آینده این کمیته نیز ارائه شد.


مهندس اشراقی، از پیشکسوتان انجمن صنفی پیمانکاران در این مراسم با انتقاد از مشکلات موجود گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز در بازار، پیمانکاران ساختمانی کشور با مشکلات زیادی مواجه شدند، بخش زیادی از این مشکلات به دلیل افزایش هزینه‌های پروژه در مقایسه با زمان عقد قرار داد و همچنین عدم امکان جبران است.


وی افزود: پیمانکار هم به دلیل حفظ برند و آبروی شرکت خود، نمی‌تواند از تحویل به موقع پروژه به کارفرما خودداری کند و در نتیجه مجبور است با هزینه‌های بسیار و با مواجه شدن با مشکلات زیادی، این شرایط را مدیریت کنند.


اشراقی با انتقاد از عدم توجه به جایگاه شرکت‌های پیمانکار ساختمانی از سوی مسئولان گفت: زمانی که کارفرما نیاز به انجام کار و پیشبرد پروژه دارد، تعامل خوب یا قانونی را با پیمانکار برقرار می‌کند، اما زمانی که پروژه تحویل داده شد، در زمان افتتاح هم از پیمانکار دعوت نمی‌کنند، چه برسد به اینکه، مطالبات شرکت را به موقع پرداخت کنند.


در ادامه این مراسم همچنین از تعدادی از فعالین رسانه‌ای صنعت ساختمان و همچنین از پیشکسوتان و برخی اعضای انجمن صنفی پیمانکاران استان تهران بعلت همکاری خوب و سازنده با انجمن صنفی پیمانکاران، با ارائه لوح یابودی تقدیر شد.


در بخش پایانی این نشست همچنین، مهندس سیفی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران و شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی و تجهیزاتی استان تهران، ‌ در مورد معضلات، مشکلات و همچنین برنامه‌های انجمن صنفی مورد اشاره به سخنرانی پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز