خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور:

همدان تا پایان برنامه پنجم شهر الکترونیکی می‌شود

کد خبر : ۸۷۷۳۵

«سند جامع فناوری اطلاعات استان همدان تهیه شده است/ این سند ابعاد مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن را با رویکرد فناوری اطلاعات تحت پوشش خود قرار داده است.»

با و بهره‌برداری از مرکز داده در استان همدان و اقداماتی که در راستای پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات در این استان صورت گرفته انتظار داریم تا پایان برنامه پنجم توسعه این شهر به یک شهر الکترونیکی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، علی حکیم جوادی رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور در مراسم افتتاح مرکز داده استان همدان، ضمن بیان مطلب بالا افزود: مرکز داده استانی مرحله دوم شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود و با توجه به اقدامات صورت گرفته بستر ارایه خدمات الکترونیکی در این استان فراهم شده است.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور در ادامه افزود: مراکز داده اطلاعات می‌توانند برای کشور سود آوری داشته باشد و به بنگاه‌ها برای رونق کسب و کار کمک کند.

وی با بیان اینکه این مراکز در بسیاری از کشورها به صورت ارزان قیمت در اختیار کاربران قرار می گیرد کفت: این مراکز می توانند به لحاظ اقتصادی، فرهنگی وسیاسی به نفع افراد مورد استفاده قرار بگیرد و البته نیازمندیهای داخلی استانی را برطرف کرده و خدمات جدیدی را تعریف کنند.

حكیم‌جوادی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه سند جامع فناوری اطلاعات استان همدان تهیه شده گفت: این سند ابعاد مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن را با رویکرد فناوری اطلاعات تحت پوشش خود قرار داده است.

وی اظهار امیدواری کرد بسیاری از خدمات الکترونیکی در راستای پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات عملیاتی خواهد شد و در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

حکیم جوادی گفت: مرکز داده همدان می‌تواند غرب کشور را از جهت نیاز به دیتا سنتر تامین کرده و ترافیک موجود در این مناطق را تامین سازد.

وی ضمن اشاره به تولید محتوی، گفت: امروز که در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات صحبت می کنیم دنیای مدرن به سمت شبکه دانش در حرکت است چرا که پیشرفت در گرو دانش و اطلاعات است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز