خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

11 فروند هواپیمای ایرباس خریداری شد

asdasd

با وجود شیطنت های استكبار جهانی 11 فروند هواپیما ایرباس 320 و 310 خریداری شده است/ راه‌آهن قم - اصفهان – مشهد با میانگین سرعت 250 كیلومتر در ساعت در حال ریل‌گذاری است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آماده بودن زیرسازی 102 كیلومتر از راه آهن اردبیل – میانه برای ریل‌گذاری، از خرید 11 فروند هواپیما ایرباس 320 و 310 خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی نیكزاد در بازدید از پروژه راه آهن اردبیل – میانه در جمع خبرنگاران تصریح كرد: هم اكنون 11 هزار كیلومتر راه آهن نیز در سراسر كشور در حال بهره برداری و تقریبا به همین میزان در اغلب نقاط كشور با در نظر گرفتن سرعت 160 كیلومتر در ساعت در حال ساخت است.

وی در ادامه با اشاره به پرژه راه آهن اردبیل - میانه افزود: تاكنون 50 درصد از زیرساخت های این پروژه آماده شده و با وارد شدن به مرحله روسازی و ریل‌گذاری پیشرفت سریع این پروژه را شاهد خواهیم بود. همچنین تلاش می شود تا پایان دولت دهم به وضعیت مطلوب برسد.

نیكزاد توضیح داد: 102 كیلومتر از این پروژه 175 كیلومتری آماده ریل گذاری بوده و پنج پیمانكار در حال اجرای این طرح هستند. عملیات اجرایی این پروژه‌ها از پیشرفت 20 تا 80 درصدی برخوردار است به طوری كه بخش اعظمی از این طرح‌های توسعه‌ای راه‌آهن كشور تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن قم - اصفهان – مشهد با میانگین سرعت 250 كیلومتر در ساعت در حال ریل‌گذاری است كه از جزو راه‌آهن‌های پر‌سرعت محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی كه صبح امروز برای بازدید از پروژه‌ راه آهن اردبیل و همچنین مسكن مهر وارد اردبیل شده ابتدا از مسیر میانه قطعات یك، 2ب، 2الف، 3ب، 3الف و چهار را مورد بازدید قرار داد و در جریان روند اجرای پروژه راه آهن اردبیل كه از پروژه‌های مهر ماندگار است قرار گرفت.

نیكزاد در این سفر اولین ایستگاه راه آهن اردبیل را كلنگ‌زنی كرد و پیمانكار متعهد شد این پروژه در مدت 18ماه اجرایی شود.

خرید 11 فروند هواپیما در سال‌جاری

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از اضهاراتش با اشاره به خرید 11 فروند هواپیما در سالجاری تصریح كرد: با وجود شیطنت های استكبار جهانی 11 فروند هواپیما كه شامل ایرباس 320 و 310 می باشند خریداری شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از اعزام 75 هزار نفر از حجاج به عربستان از طریق فرودگاه‌های كشور خبر داد و گفت: این اعزام ها با استفاده از 800 پرواز از مهرماه انجام می شود و برگشت آنها نیز از اواخر آبان ماه آغاز می‌شود.

نیكزاد با اشاره به اینكه از اوایل مهر ماه این اعزام‌ها آغاز شده خاطرنشان كرد: در سال‌های گذشته 50 درصد این پروازها توسط شركت‌های هواپیمایی عربستان انجام می‌شد كه امسال تلاش كردیم كه با خطوط هوایی كشورمان این جابجایی‌ها را انجام دهیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز