خبرگزاری کار ایران

آغاز روند کاهش هزینه‌های اینترنت و پهنای باند در شرکت زیرساخت

کد خبر : ۹۸۷۷۸

هفته گذشته اعلام شد به منظور ایجاد فرصت برای رقابت در بازارهای بین المللی به ویژه در بین کشورهای همسایه، شرکت ارتباطات زیرساخت تعرفه MPLS بین الملل را 42 درصد کاهش داد.

با اعلام کاهش ۴۲درصدی تعرفه MPLS بین الملل، تغییر تعرفه اجاره لینک‌های کم‌سرعت و پرسرعت شبکه سراسری، سوبسید ۹۰ درصدی برای ترانزیت پهنای باند و اظهارات جدید مدیران ارشد شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص برنامه‌ریزی برای ارایه خدمات متعدد با قیمت مناسب، به نظر می‌رسد روند عملی کاهش هزینه‌های اینترنت و پهنای باند و نقش آفرینی واقعی این شرکت بعنوان اپراتور حاکمیتی حوزه پهنای باند "اینترنت" کشور آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، هفته گذشته اعلام شد به منظور ایجاد فرصت برای رقابت در بازارهای بین المللی به ویژه در بین کشورهای همسایه، شرکت ارتباطات زیرساخت تعرفه MPLS بین الملل را 42 درصد کاهش داد.
بر همین اساس تعرفه سرویس‌های MPLS بین الملل با پهنای باند بالاتر از ظرفیت MB2 از 870 یورو به 500 یورو کاهش یافت.

همزمان اعلام شد؛ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در یکصد و شصت و هفتمین جلسه خود، پیشنهاد تعرفه اجاره لینک‌های کم سرعت و پرسرعت شبکه سیگنالینگ سراسری شرکت ارتباطات زیرساخت را بررسی و تعرفه اجاره ماهانه هر لینک را تصویب کرده و براساس این مصوبه هر لینک E1 با حداکثر ظرفیت شش لینک سیگنالینک کم سرعت (LSL) ماهیانه ۱۰ میلیون ریال، هر لینک E1 با حداکثر ظرفیت ۱۶ لینک سیگنالینگ کم سرعت (LSL) ماهیانه ۱۵ میلیون ریال، هر لینک پرسرعت ATM سیگنالینگ با ظرفیت دو مگابیت بر ثانیه (HSL) نیز ماهیانه ۲۰ میلیون ریال تعیین شده است.
براساس این مصوبه، شرکت ارتباطات زیرساخت می‌تواند هزینه اولیه‌ای معادل ۳۰ درصد این مبالغ را به عنوان هزینه اتصال از متقاضیان دریافت کند.
همچنین تعرفه‌های ارایه شده براساس ترانزیت پیام‌های سیگنالینگی با پروتکل ISUP بوده و در صورتی که متقاضی درخواست ترانزیت پیام‌های سیگنالی براساس SCCP را داشته باشد، به میزان ۱۰ درصد به این تعرفه‌ها افزوده خواهد شد.

جالب اینجاست که بازهم در همین هفته اعلام شد؛ تعرفه ترانزیت پهنای باند تا سقف 90 درصد کاهش یافت. ظاهرا هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با باز نگری در تعرفه ترانت پهنای باند طی مصوبه ای تعرفه آن را تاسقف 90 درصد کاهش داده، مدیر کل امور مشتریان و واگذاری مدارات این شرکت اواسط این هفته با اعلام این مطلب گفته بود: بر همین اساس تعرفه ترانزیت پهنای باند برای یک لینک STM 64 برای 15 سال در طولانی ترین مسیر معادل 2.9 میلیون دلار وبرای کوتاه ترین مسیر معادل 580 هزار دلار است.ضمن اینکه هزینه نگهداری سالانه نیز ده درصد تعرفه پرداخت سالانه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز