خبرگزاری کار ایران

گمرک مشهد پایانه تخصصی صادرات و واردات سنگهای قیمتی می شود

مشهد با 450 واحدهای تراش سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی و اشتغال 1500 نفر در این زمینه به عنوان قطب اصلی این صنعت در کشور محسوب می شود.

مشهد - ایلنا: باهماهنگی گمرك خراسان رضوی و با پیشنهاد گمرك مشهد در آینده ای نزدیك پایانه تخصصی صادرات و واردات سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: در نشست مشترك معاونت صنایع دستی خراسان رضوی با معاونین اداره كل گمركات استان كه با هدف بررسی مشكلات و معضلات حوزه صادرات صنایع دستی صورت گرفت، تصمیماتی در خصوص حل مشكلات صادرات صنایع دستی اتخاذ شد.

سید جواد موسوی ادامه داد: از تصمیمات مهم این جلسه برگزاری دوره آموزشی ارزیابان گمرك جهت آشنایی با صنایع دستی توسط معاونت صنایع دستی استان وهمچنین برگزاری دوره آموزشی تولیدكنندگان و صادركنندگان صنایع دستی جهت آشنایی با قوانین گمركی توسط گمركات استان است.

موسوی همچنین با اشاره به وجود بیشترین واحد های تراش سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی كشور در مشهد گفت: در این جلسه با توجه به حضور بیش از 450واحد تراش سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی در استان و اشتغال بیش از 1500 نفر در این رشته به اداره كل گمرك خراسان رضوی پیشنهاد شد تا مشهد به عنوان پایانه تخصصی صادرات و واردات سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی تعیین شود.

وی افزود: در صورت تحقق این امر وانجام مراحل مقدماتی بسیاری از مشكلات موجود بر سر راه صادرات سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی بر طرف خواهد شد.

موسوی اظهار داشت: از دیگر نتایج این نشست معرفی و ارائه صادرات چمدانی محصولات صنایع دستی به صورت خود اظهاری و ارائه آمار آن به معاونت صنایع دستی و بررسی امكان افزایش كد تعرفه برای كالاهای صادراتی صنایع دستی استان توسط گمرك بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز