خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سرمایه گذاری بهمن؛

تعدیل های مثبت فلزی ها و پتروشیمی ها در راه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۳

صنایع پتروشیمی و معدنی وضعیت خوبی را با توجه به رشد قیمت ارز تجربه کرده اند.

بازار سرمایه بعد از رشد چشمگیری که طی دو ماه گذشته تجربه کرد و بعد از اصلاح قیمت ها در روزهای گذشته به شرایط تعادلی رسیده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رستمی، مدیرعامل سرمایه گذاری بهمن با اشاره به اینکه شرایط حاکم بر تالار شیشه ای مثبت ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دلایل شرایط بنیادی شرکت ها است.

وی با تفکیک شرایط حاکم بر صنایع اظهار داشت: به صورت تفکیکی صنایع پتروشیمی و معدنی وضعیت خوبی را با توجه به رشد قیمت ارز تجربه کرده اند.

مدیرعامل سرمایه گذاری بهمن با اشاره به افزایش قیمت سیمان تصریح کرد: همین موضوع موجب شد تا نمادهای این گروه با رشد قیمتی مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه متغیرهای بنیادی در فلزی ها، پتروشیمی ها و معدنی ها امیدوار کننده است، خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش های 6 ماهه ای که توسط این شرکت ها منتشر شده است می توان این موضوع را تائید کرد که بازدهی این صنایع افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل سرمایه گذاری بهمن با تاکید بر اینکه اغلب شرکت ها سودهای پیش بینی شده خود را محقق کرده اند، گفت: بعضی از این شرکت ها از بودجه های خود هم فراتر رفته اند.

وی با اشاره به تعدیل های مثبتی که درمعدنی ها پتروشیمی ها به بازار اعلام شده است اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز ارزش جایگزینی برخی صنایع مثل پتروشیمی ها، سیمانی ها و فلزات افزایش یافته است و این موضوع را می توان در قیمت سهام این شرکت ها ملاحظه کرد.

رستمی افزایش P/E بازار را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع امیدوار هستیم که بازدهی شرکت ها هم افزایش یابد البته این موضوع با توجه به گزارش های 6 ماهه ای که از سوی شرکت ها ارائه شده است، دور از انتظار نیست.

وی با پیش بینی رشد قیمت جهانی فلزات با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد جهانی خاطرنشان کرد: از اینرو صنایع مرتبط با قیمت های جهانی در شرایط بهتری قرار خواهند گرفت.

رستمی در توصیه به سهامداران اظهار داشت: سهامداران باید در خرید و فروش های خود متغیرهای بنیادی را مد نظر قرار دهند و با تحلیل به خرید و فروش اقدام کنند و در عین حال از جو روانی هم تاثیر نگیرند.
 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز