خبرگزاری کار ایران

در راستای تبیین استراتژی جذب سرمایه گذاری خارجی؛

دولت یک سوم منابع مالی پروژه‌های سرمایه گذاری شده را تأمین می‌کند

با استراتژی جدید سازمان در جذب سرمایه گذاری، سرمایه گذاران داخلی و خارجی بر اساس اولویت‌های مناطق مختلف کشور سرمایه‌گذاری کرده و دولت یک سوم منابع مالی پروژه‌های سرمایه گذاری شده را تأمین می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه نرخ رشد جذب سرمایه از منابع مالی در کشور بسیار بالاست، برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهد‌ها در کشور را فرصت بسیار مناسبی برای تبیین استراتژی جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و گفت: دولت برای جلب مشارکت سرمایه گذاران، یک سوم منابع مالی پروژ‌ه‌های سرمایه گذاری شده را تأمین می‌کند.

بهروز علیشیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به طراحی فرآیند جدید مکانیسم جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی گفت: حضور بیش از ۱۰۰ کشور در ایران برای اجلاس جنبش عدم تعهد، فرصت بزرگی برای تبیین استراتژی ایران در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی است و این سازمان در طی برگزاری این اجلاس، مکانسیم جذب سرمایه گذاری خارجی را تبیین و تعریف خواهد کرد.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران به تشریح مؤلفه‌های این مكانیسم جدید پرداخت و گفت: شناسایی پروژه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و آماده عرضه، بازار یابی که هدف آن معرفی پروژه به بازار از طریق ابزار‌های مختلف باشد و بازنگری جدید قوانین و مشوق‌ها از مهم‌ترین مکانیسم‌های تبیین شده در این خصوص است.

علیشیری با بیان اینکه دولت برای مکانیسم جدید یک المپیک جذب سرمایه‌گذاری را راه اندازی کرده است، اظهار داشت‌: با این مکانیسم سرمایه گذاران داخلی و خارجی براساس اولویت‌های مناطق مختلف کشور سرمایه‌گذاری کرده و دولت یک سوم منابع مالی پروژه‌های سرمایه گذاری شده را تأمین می‌کند.

به گفته وی ایجاد بازارهای جدید سرمایه‌گذاری و کاهش زمان اجرا و به بهره‌برداری رساندن پروژه‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مکانیسم خواهد بود‌. ‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز