خبرگزاری کار ایران

كرد زنگنه در گفت وگو با ایلنا:

سهام های عدالت آزاد شده وارد بورس و فرابورس شدند

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۰۸

هم اکنون دو سوم جمعیت کشور سهام دار هستند و از لحاظ گسترش مالکیت در سطح عموم توزیع عادلانه ثروت و درآمد و رشد فرهنگ سهام داری در کشور فعالیت بسیار خوبی شد که به خصوصی سازی در کشور نیز سرعت بخشید.

رییس پیشین سازمان خصوصی سازی كشور گفت: تا به امروز حدود 14 الی 15 هزار میلیارد تومان سهام آزاد شده وارد بورس و فرابورس شده است.

غلامرضا كرد زنگنه در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: سهام عدالت از طرح های بسیار خوب کشور بود چرا که سعی شد حدود 45 میلیون نفر از جمعیت کشور را سهام دار کند.

وی افزود: هم اکنون دو سوم جمعیت کشور سهام دار هستند و از لحاظ گسترش مالکیت در سطح عموم توزیع عادلانه ثروت و درآمد و رشد فرهنگ سهام داری در کشور فعالیت بسیار خوبی شد که به خصوصی سازی در کشور نیز سرعت بخشید.

كرد زنگنه با بیان اینكه به نوعی می توان گفت گل سرسبد شرکت های ایران در سهام عدالت قرار گرفته اند، تصریح كرد: این شرکت ها جزء پر سودترین شرکت ها محسوب می شوند.

او اضافه كرد:بخشی از سهام فولاد مبارکه، شرکت مس ایران، مپنا و شرکت های برقی، پتروشیمی و پالایشگاه ها در سهام عدالت قرار دارند و هر کس بگوید شرکت های زیرمجموعه سهام عدالت سودی ندارند، شرکت ها را به خوب نمی شناسد چرا که این شرکت ها بهترین های صنایع کشور هستند.

وی با اشاره به علت تعویق افتادن سهام عدالت گفت: بنا بر مصوبه مجلس شورای اسلامی یک بخشی از این شرکت ها ابتدا باید اقساط خود را بپردازند بعد سودشان را برداشت کنند؛این درحالی است كه زمانی این شرکت ها وارد بورس می شوند آزاد سازی ها انجام می شود.

وی ادامه داد: تا به امروز حدود 14 الی 15 هزار میلیارد تومان سهام آزاد شده و وارد بورس و فرابورس شده است كه این حجم شرکت ها تحولی بزرگ در بورس ایجاد خواهد كرد.

كرد زنگنه با بیان اینكه قیمت سهام عدالت هم اکنون بین 2.5 تا 3 برابر قیمت روزهای عرضه شده است،گفت: برای یک خانواده 5 نفره که هر کدام 1 میلیون تومان سرمایه داشتند اکنون 13 تا 15 میلیون تومان سرمایه جمع شده و به عنوان مثال یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد اکنون 15 میلیون تومان سرمایه دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز