خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی سازمان بورس:

تقاضای کاذبی وارد بازار سهام نشده است

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۷۲

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سفته بازان بازار سکه و ارز نمی توانند در بازار تخصصی سهام، بازدهی مناسبی را به دست آورند.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تقاضاهای غیر واقعی در بورس شکل نگرفته و رونق بورس در هفته های اخیر واقعی بوده است.

به گزارش‌ایلنا، علی سعیدی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اینکه برخی از تحلیل گران از ورود سرمایه گذاران بازار سکه و ارز به بازار سرمایه صحبت می کنند، منطقی به نظر می رسد.

وی با پیچیده خواندن بازار سرمایه در مقایسه با بازارهای رقیب خاطرنشان کرد: بورس یک بازار پیچیده است که ورود به آن در گام نخست نیاز به تخصص دارد و هر فرد تازه واردی نمی تواند به راحتی با ورود به بورس و گرفتن کد معاملاتی همچون یک حرفه ای بازار سرمایه به انجام معاملات بپردازد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس با تاکید بر اینکه گرفتن کد معاملاتی در بورس کار پیچیده ای نیست، تصریح کرد: این در حالی است که حرکت حرفه ای در بورس برای کسب سود نیاز به تخصص دارد چرا که احتمال دارد، غیر حرفه ای ها در زمان رونق بورس هم زیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: از این رو موضوعی که گفته می شود عامل افزایش تقاضا در بازار سرمایه در زمان افزایش شاخص بورس به دلیل ورود سفته بازان بازار سکه و ارز به بازار سرمایه است، درست نیست چراکه دلالان حاضر در این بازار تنها در یک بازار تک محصولی و به دور از هر گونه تخصصی حاضر هستند.

معاون سازمان بورس به راه اندازی معاملات بر خط (آنلاین) اشاره کرد و افزود: از زمان راه اندازی معاملات آنلاین در بورس تهران، بسیاری از سرمایه گذاران به صورت برخط در بورس حضور دارند و یکی از دلایل رشد تقاضا در بورس ورود سرمایه گذاران این گونه معاملات است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نیاز به تخصص برای انجام معاملات در بازار سرمایه باید به تنوع حاضر در صنایع بورسی هم اشاره کرد که این موضوع مزیتی است که بازارهای موازی بورس از آن بی بهره هستند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز