خبرگزاری کار ایران

امیر هامونی خبر داد:

عرضه پنج درصد از سهام پالایش نفت لاوان در بازار دوم فرابورس

کد خبر : ۴۲۵۰۱

مدیر عامل فرابورس ایران از عرضه اولیه پنج درصد سهام پالایش نفت لاوان در روز دوشنبه 16 بهمن ماه با نماد "شاوان" در بازار دوم خبر داد.

مدیر عامل فرابورس ایران از عرضه اولیه پنج درصد سهام پالایش نفت لاوان در روز دوشنبه 16 بهمن ماه با نماد "شاوان" در بازار دوم خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر هامونی با اعلام این خبر افزود: بیش از 57 میلیون سهم از شرکت پالایش نفت لاوان معادل پنج درصد از سهام این شرکت توسط سازمان خصوصی سازی، روز دوشنبه 16 بهمن ماه در بازار دوم فرابورس عرضه می شود و  نماد این شرکت به عنوان بیست و یکمین نماد در بازار دوم فرابورس ایران بازگشایی می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از سهامداران عمده این شرکت 1143 میلیارد ریالی می توان به سازمان تامین اجتماعی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت های سرمایه گذاری استانی (سهام عدالت) اشاره کرد. شرکت پالایش نفت لاوان در گروه فرآورده های نفتی و زیر گروه تولید محصولات پالایش شده پتروشیمی قرار دارد و در تاریخ 15 مهرماه امسال به عنوان شصت و نهمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ های فرابورس درج شد.

هامونی با اشاره به درج این نماد در بازار دوم فرابورس و محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق­ های سرمایه گذاری مشترک گفت: این صندوق ها هیچ گونه سهمیه ­ای برای خرید سهام ندارند. همچنین محدودیت خرید هر ایستگاه کاری 73 هزار سهم و محدودیت خرید هر مشتری آنلاین 1000 سهم است.

پلاک 23 بازار دوم فرابورس به "شخاس" رسید

همچنین وی از درج شرکت پتروشیمی خراسان به عنوان هفتاد و چهارمین نماد معاملاتی در فهرست شرکت های فرابورس خبر داد و گفت: این شرکت 1789 میلیارد ریالی در گروه محصولات شیمیایی و زیر گروه تولید کود و ترکیبات نیتروژن قرار دارد و به عنوان بیست و سومین نماد بازار دوم فرابورس شناخته می شود.

مدیر عامل فرابورس ایران ادامه داد: از سهامداران عمده این شرکت می توان سازمان تامین اجتماعی، مالک 45.5 درصد سهام، شرکت گروه گسترش نفت گاز پارسیان 19 درصد، صندوق ذخیر فرهنگیان 19 درصد و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا 13 درصد سهام این شرکت را نام برد.

بانک الکترونیکی آرین به بازار پایه رفت

هامونی افزود: براساس مصوبه چهل پنجمین جلسه هیئت پذیرش فرابورس ایران شرکت بانک الکترونیکی آرین از فهرست نرخ های بازار دوم حذف و با موافقت کمیته عرضه فرابورس به عنوان یکصد و بیست دومین نماد در بازار پایه درج شد.

وی در پایان اعلام کرد: در راستای حمایت از سهامداران حقیقی عملیات بازار سازی برای این بانک الکترونیکی انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز