خبرگزاری کار ایران

هامونی خبر داد:

عرضه پنج درصد از سهام ایرانول در بازار دوم فرابورس

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۴۲

50 میلیون سهم از شركت ایرانول معادل پنج درصد از سهام این شركت توسط سهام دار عمده صندوق بازنشستگی، تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی، چهارشنبه 25بهمن ماه عرضه می شود و نماد این شركت به عنوان بیست و چهارمین شرکت در بازار دوم فرابورس بازگشایی می شود.

مدیر عامل فرابورس ایران از عرضه اولیه پنج درصد سهام شرکت ایرانول در روز چهارشنبه 25 بهمن ماه با نماد "شرانل" در بازار دوم خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر هامونی با اعلام این خبر،گفت: 50 میلیون سهم از شركت ایرانول معادل پنج درصد از سهام این شركت توسط سهام دار عمده صندوق بازنشستگی، تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی، چهارشنبه 25بهمن ماه عرضه می شود و  نماد این شركت به عنوان بیست و چهارمین شرکت در بازار دوم فرابورس بازگشایی می شود.

وی تصریح كرد: از سهامداران عمده این شركت هزار میلیارد ریالی می توان  به شركت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیكو) مالك 48 درصد و شركت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی كشوری مالك 44 درصد سهام این شركت اشاره كرد. به گفته وی شركت نفت ایرانول كه در گروه ساخت فرآورده های نفتی تصفیه شده قرار دارد به عنوان هفتاد و پنجمین نماد معاملاتی در تاریخ 15 بهمن ماه جاری در بازار دوم درج شد.

هامونی با اشاره به محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق­های سرمایه گذاری مشترك گفت: این صندوق ها هیچ گونه سهمیه­ای برای خرید سهام ندارند. همچنین محدودیت خرید هر ایستگاه كاری 60 هزار سهم و معامله گران برخط نمی توانند در کشف قیمت این شرکت سهم داشته باشند.

وی خاطرنشان كرد: از 5 درصد سهامی که در روز چهارشنبه عرضه خواهد شد 2 میلیون سهم برای معامله گران برخط در نظر گرفته شده است که پس از کشف قیمت، کارگزاران می بایست سهمیه هر معامله گر را که مطابق با پیام ناظر در روز عرضه اولیه مشخص می شود توزیع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز