خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل فرابورس خبر داد:

عرضه پنج درصد از سهام نفت پاسارگاد در فرابورس

کد خبر : ۴۹۶۷۵

از سهامداران عمده این شركت 600 میلیارد ریالی می توان به گروه تامین اجتماعی با 53.5 درصد و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با 46.5 درصد و اشاره كرد.

مدیر عامل فرابورس ایران از عرضه اولیه پنج درصد سهام شرکت نفت پاسارگاد در روز دوشنبه هفتم اسفندماه با نماد "شپاس" در بازار دوم خبر داد. 
به گزارش ایلنا، امیر هامونی با اعلام این خبر افزود: 30 میلیون سهم از شركت نفت پاسارگاد معادل پنج درصد از سهام این شركت توسط سهامدارن عمده، تامین اجتماعی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری دوشنبه هفتم اسفندماه در بازار دوم فرابورس عرضه می شود و  نماد این شركت به عنوان بیست و پنجمین نماد در بازار دوم فرابورس ایران بازگشایی می شود. 
وی در ادامه تصریح كرد: از سهامداران عمده این شركت 600 میلیارد ریالی می توان به گروه تامین اجتماعی با  53.5 درصد و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با  46.5 درصد و اشاره كرد. این در حالی است که شرکت نفت ایرانول و صندوق بازنشسگی کشوری هر کدام با یک هزار سهم از دیگر سهامداران نفت پاسارگاد محسوب می شوند.
شرکت نفت پاسارگاد كه در گروه فرآورده های نفتی کک و سوخت هسته ای و زیر گروه ساخت فرآورده ای نفتی تصفیه شده قرار دارد به عنوان هفتاد و ششمین نماد معاملاتی و بیست و پنجمین شركت در تاریخ 16 بهمن ماه امسال در بازار دوم فرابورس ایران درج شد. 
هامونی با اشاره به درج این نماد در بازار دوم فرابورس و محدودیت های موجود در اساسنامه صندوقهای سرمایه گذاری مشترك گفت: این صندوق ها هیچ گونه سهمیه ای برای خرید سهام ندارند. همچنین محدودیت خرید هر ایستگاه كاری 35 هزار سهم و معامله گران برخط نمی توانند در کشف قیمت این شرکت سهم داشته باشند.
وی در پایان افزود: از 5 درصد سهامی که در روز دوشنبه عرضه خواهد شد 2 میلیون سهم برای معامله گران برخط در نظر گرفته شده است که پس از کشف قیمت، مطابق با سهمیه در نظر گرفته شده در پیام ناظر در روز عرضه اولیه تخصیص داده خواهد شد.
 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز