خبرگزاری کار ایران

یك كارشناس بازار سرمایه:

كاهش نرخ دلار موقتی است

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۵۹

مذاكرات اخیر خبر خوشایندی برای اقتصاد بود و اینكه هر دو طرف ابراز رضایت كردند مثبت بود اما تاكنون نهایی نشده است.

یك كارشناس بازار سرمایه گفت: كاهش نرخ دلار موقتی است.

مهیار بقایی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه كاهش نرخ دلار موقتی است اظهار داشت: به نظر می رسد در بازه کوتاه مدت نرخ دلار تا مرز 3000 تومان نیز نزول كند. اما این کاهش با توجه به عدم تغییرات اساسی در جنبه های بنیادی اثرگذار بر بازار ارز، در بلندمدت دوام نخواهد داشت.

وی خاطر نشان كرد: تا زمانی که تغییر با اهمیتی در شرایط فعلی رخ نداده، نمی توان انتظار بهبود این وضعیت را داشت و تنها نزدیكی به عید نوروزباعث این كاهش شده است.

وی تصریح كرد: با توجه به بودجه انبساطی به نظر می رسد ارز مبادلاتی هم بالا برود.

وی خاطر نشان كرد:بیشتر خرید مردم بر روی ارز 4200 تومان بوده و  ارز نرخ4 هزار و 200 تومان را دیده پس دوباره به 4 هزار تومان برمی گردد.

بقایی افزود:مذاكرات اخیر خبر خوشایندی برای اقتصاد بود و اینكه هر دو طرف ابراز رضایت كردند مثبت بود اما تاكنون نهایی نشده است.

بقایی خاطر نشان كرد: زمانی می توان انتظار منطقی از کاهش نرخ ارز داشت که یا عرضه افزایش یابد و یا تقاضا با کاهش مواجه شود. اما با نیم نگاهی به شرایط فعلی خواهیم دید طی چند روز اخیر هیچ تغییر اساسی در وضعیت این دو پارامتر صورت نگرفته، چراکه نه راه های ورود ارز به کشور باز شده و نه تقاضای آن با کاهش مواجه بوده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز