خبرگزاری کار ایران

برنامه راهبردی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار سرمایه ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۸۴

برقراری امنیت پایدار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار سرمایه، توسعه خدمات نوین مبتنی بر ICT متناسب با نیاز سرمایه‌گذاران و سایر ذی‌ نفعان، توسعه مدیریت داده؛ اطلاعات و دانش در بازار سرمایه، ایجاد و توسعه کانال‌ های دسترسی متنوع ارائه خدمات به ذی‌ نفعان، ارتقاء و بهبود نقش و اثرگذاری و جایگاه ICT بازار سرمایه از جمله اهداف مطرح شده در این برنامه راهبردی هستند.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برنامه ها و اقدامات منتج شده از پروژه " تدوین برنامه راهبردی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار سرمایه"، توسط رئیس سازمان جهت برنامه ریزی و اجرا، ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سنا، علی عبدالهی، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس، در خصوص نتایج این پروژه اظهار داشت: نتایج این پروژه به تفکیک هر یک از ارکان اصلی بازار سرمایه(شرکت بورس اوراق بهادار، شرکت بورس کالای ایران، شرکت فرابورس، شرکت سپرده گذاری مرکزی، شرکت مدیریت فناوری و شرکت اطلاع رسانی) و همچنین شرکت های نرم افزاری فعال در بازار سرمایه ارائه و ابلاغ شده است.

وی افزود: بر اساس چشم انداز ترسیم شده در این برنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان اطلاع رسانی شفاف و به موقع، انجام معامله منصفانه و نظارت اثربخش بر بازار را از طریق کانال‌ های ارتباطی متنوع برای فعالان بازار سرمایه فراهم می‌ نماید.

عبداللهی ادامه داد: برقراری امنیت پایدار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار سرمایه، توسعه خدمات نوین مبتنی بر ICT متناسب با نیاز سرمایه‌گذاران و سایر ذی‌ نفعان، توسعه مدیریت داده؛ اطلاعات و دانش در بازار سرمایه، ایجاد و توسعه کانال‌ های دسترسی متنوع ارائه خدمات به ذی‌ نفعان، ارتقاء و بهبود نقش و اثرگذاری و جایگاه ICT بازار سرمایه از جمله اهداف مطرح شده در این برنامه راهبردی هستند.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس با اشاره به راهکارها، پروژه ها و اقدامات تفکیکی این برنامه خاطرنشان کرد: راهکارها، پروژه ها و اقدامات به تفکیک هر یک از بخش های کسب و کاری اصلی فعالان بازار سرمایه تدوین شده اند به عنوان مثال در حوزه نظارت، یکپارچه سازی؛ چندسطحی نمودن و هوشمندسازی مدنظر قرار گرفته است و در حوزه اطلاع رسانی، متنوع نمودن کانال های دسترسی به اطلاعات؛ مبنای تعریف پروژه ها و اقدامات قرار گرفته است و به همین ترتیب در بسیاری از حوزه های دیگر مانند انجام معاملات، پس از معاملات، امنیت، زیرساختهای فنی و... نیز لیست پروژه ها و اقدامات تبین شده اند.

علی عبدللهی با اشاره به برنامه زمانی ارائه شده در این برنامه راهبردی تصریح کرد: پروژه های مهمی مانند سامانه معاملات و پس از معاملات طی سال 1392 به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر IT سازمان در پایان متذکر شد: ارتقاء سطح تعامل پذیری سامانه ها؛ بهبود فرآیندهای خدمت رسانی به مشتریان؛ ارتقاء سطح امنیت سامانه؛ توجه ویژه به ارتقاء کیفیت ارائه خدمت و پایداری سرویس ها، از جمله سرفصل های تعریف شده برای شرکت های نرم افزاری فعال در حوزه بازار سرمایه است و لازم بذکر است عملیاتی شدن بخشی از پروژه ها و اقدامات این برنامه راهبردی از سال 1391 آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز