خبرگزاری کار ایران

بورس تهران پر بازده‌ترین در خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۶۱

پس از گذشت پنج ماه از آغاز سال 2013 میلادی، روند حرکتی بازارهای جهانی در مدار نوسانی به سر برد.

بورس اوراق بهادار تهران با کسب 17.6 درصد بازدهی در پنج ماه نخست سال 2013 میلادی، در صدر پر بازده‌ترین بورس‌های خاورمیانه ایستاد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، پس از گذشت پنج ماه از آغاز سال 2013 میلادی، روند حرکتی بازارهای جهانی در مدار نوسانی به سر برد.

در پنج ماه ابتدایی سال 2013 میلادی بازار آمریکا با افزایش بیش از 10درصدی، سه شاخص خود رو به رو بود.

در این بین، شاخص میانگین صنعتی داوجونز 14.3 درصد،S&P500 13.2 درصد و شاخص مرکب نزدک 11.9 درصد افزایش را به خود اختصاص دادند.

شاخص بورس کانادا 0.04 درصد افزایش را طی پنج ماه گذشته به ثبت رسانده، اما بازده شاخص دو بورس مکزیک و برزیل در این بازه زمانی به ترتیب با روند منفی 2.5 و 9 درصدی رو به رو بوده است.

در منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه، شاخص سه بورس سوئیس، ترکیه و بریتانیا بیش از 10 درصد رشد داشته اند و به ترتیب 16.4 درصد، 13.9 درصد و 10.6 درصد افزایش را از آن خود کردند.

رشد شاخص بقیه بورس‌های این منطقه نیز کمتر از 10 درصد ثبت شده است، اما بازده دو بورس روسیه، یعنی MICEX و RTS با روند منفی 4.6 درصدی و 6.7 درصدی همراه بوده است.

در منطقه آسیا-پاسیفیک، شاخص نیکی ژاپن با 31.7 درصد افزایش، بهترین عملکرد را در بین بازارهای جهانی داشت.

پس از آن، شاخص بورس فیلیپین 24.1 درصد، پاکستان 13.9 درصد و استرالیا 10.3 درصد افزایش را از آن خود کردند.

رشد شاخص اندونزی، مالزی و هنگ کنگ کمتر از 5 درصد گزارش شده است، اما بازده شاخص بورس شانگهای چین روند منفی 2.8 درصدی را سپری کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز