خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس انرژی خبر داد:

آغاز معاملات فراورده‌های نفتی به محض عرضه پالایشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۶۸

هم اكنون فراورده‌های نفتی نظیرمتانول و حلال‌ها در بورس انرژی پذیرش شده و به محض اعلام پالایشگاه‌ها برای عرضه محصولات اقدامات لازم انجام می‌شود.

 مدیرعامل بورس انرژی گفت: معاملات فراورده‌های نفتی به محض عرضه پالایشگاه‌ها آغاز می‌شود.

شاپور محمدی، مدیر عامل بورس انرژی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینكه معاملات در بورس انرژی مناسب است، اظهار داشت: روزانه حدود 400 تا 500 میلیون معامله درحوزه برق در این بورس انجام می‌شود كه به افزایش نقدینگی و رونق بازار برق در این بورس كمك كرده است.

وی افزود: هم اكنون فراورده‌های نفتی نظیرمتانول و حلال‌ها در بورس انرژی پذیرش شده و به محض اعلام پالایشگاه‌ها برای عرضه محصولات اقدامات لازم انجام می‌شود.

محمدی گفت: معاملات برق، زغال سنگ و قطران در این بورس انجام شده است و با تصویب هیات پذیرش، از این پس فرآورده‌های نفتی شامل سوخت جت، نفتای سنگین و سبک، نفت آیزوماکس و گازوئیل آیزوماکس، نفت کوره صادراتی، پروپان و بوتان نیز می‌توانند در بورس انرژی معامله شوند.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی برای معامله بعضی فرآورده‌های نفتی ازجمله بنزین، گازوئیل و نفت سفید وجود دارد؛ چراکه این فرآورده‌ها مشمول یک سری مقررات هستند و فعلا بورس انرژی و پالایشگاه‌ها نمی‌توانند در این حوزه ورود کنند.

محمدی خاطرنشان كرد: بحث خرید مستقیم برق نیز پس از طی مراحل اداری وزارت نیرو انجام می‌شود.

وی در خاتمه گفت: بحث اوراق سلف نفتی هم در صورت موافقت بانك مركزی و وزارت نفت امكان پذیر خواهد بود.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز