خبرگزاری کار ایران

معامله 1.1هزار میلیارد ریال اوراق در فرابورس

کد خبر : ۹۱۸۹۰

قیمت هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن نسبت به روز گذشته با کاهش همراه بود؛ بیشترین افت قیمت را امتیاز تسهیلات مسکن آذر89 داشت که با افزایش 4.9درصدی، نرخ 380 هزار ریال را در سیستم معاملات ثبت کرد.

درادامه معاملات آخرین روز هفته کاری فرابورس، 349.6میلیون اوراق و سهم به ارزش 1.1هزار میلیارد ریال داد و ستد شد و شاخص فرابورس(آیفکس) با 6.47 واحد رشد به 616.92 واحد رسید.

به گزارش ایلنا، در جریان معاملات آخرین روز هفته کاری فرابورس، در حالی 349.6میلیون سهم و اوراق به ارزش 1.1هزار میلیارد ریال در 9 هزار و 305 نوبت معامله شد که بخش عمده این حجم مبادلات به معامله عمده بیش از 323 میلیون سهم پتروشیمی خراسان به مبلغ 625.1 میلیارد ریال در بازار دوم مربوط بود. از سوی دیگر شاخص فرابورس (آیفکس) با 1.06درصد رشد 6.47 واحد صعود کرد و از کانال616 واحد گذشت.

بر پایه این گزارش، به دنبال بازگشایی نمادهای کویر تایر و سبحان دارو با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50درصد، بیشترین رشد قیمت به این دو شرکت تعلق گرفت به طوری که کویر تایر با رشد 34.9درصدی قیمت هر سهم آن به 13هزارو 31ریال رسید. پس از آن رشد 8.8 درصدی سبحان دارو آن را در جایگاه دوم قرار داد و قیمت هر سهم آن 25هزارو 345 ریال را ثبت کرد.از سوی دیگر شرکت های پتروشیمی خراسان،تدبیرگران فارس و خوزستان،روان فناور و پتروشیمی مارون بین 4.9تا 4.5درصد افزایش قیمت داشتند.در همین حال صنعتی معدنی شمال شرق شاهرود و همکاران سیستم، بیشترین کاهش قیمت رانسبت به سایر شرکت های فرابورسی از آن خود کردند.

این گزارش می افزاید، در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را اجاره امید 114هزار و 1200برگه داشت و پس از آن اجاره مپنا 62 هزارو 450 برگه و مشارکت مجد 60هزار برگه در پله های دوم و سوم از این لحاظ نشستند.

طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی مارون، پس از ارائه اطلاعات پیش بینی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، معامله شد. از سوی دیگرنماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تیر ماه 92، در بازار عادی با محدودیت دامنه نوسان 5 درصدی قیمت گشایش می یابد.

افزون بر این، قیمت هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن نسبت به روز گذشته با کاهش همراه بود؛ بیشترین افت قیمت را امتیاز تسهیلات مسکن آذر89 داشت که با افزایش 4.9درصدی، نرخ 380 هزار ریال را در سیستم معاملات ثبت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز