خبرگزاری کار ایران

رئیس صنف کارگران تعمیرکار مولد بخار راه آهن تهران:

جریمه كارگران به بهانه‌های مختلف/ پیمانكاری به تعهداتش با رجا عمل نمی‌كند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۶۳

چكیده:‌ «در حالی که بر اساس بند ۶ ماده ۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، هزینه سفر و فوق العاده مربوط به شغل معاف از مالیات است همه شرکت‌های پیمانکاری رجا برای حق ماموریت کارگران، مالیات می‌بندند./ اگر کارگری لباس کار نپوشد، ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و اگر کلیدی گم شود از کارگر مسئول ۵۰ هزار تومان خسارت می‌گیرند.»

رئیس انجمن صنفی کارگران تعمیرکار مولد بخار قطار راه آهن شهر تهران و حومه از اجرایی نشدن بندهایی از قرارداد شرکت پیمانکاری مه ریل و رجا (شرکت کارفرما) که به سود کارگران است خبر داد.

«عباسعلی حسین‌زاده» در این باره به ایلنا گفت: شرکت پیمانکاری مه ریل کمتر از مبلغ مشخص شده در قرارداد با کارفرما به ماموران راهبر پرداخت می‌کند.
وی با انتقاد از جریمه‌های پی در پی کارگران به بهانه‌های واهی ادامه داد: این شرکت پیمانکاری به هر دلیل ممکن کارگران را جریمه می‌کند. اگر کارگری لباس کار نپوشد، ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و اگر کلیدی گم شود از کارگر مسئول ۵۰ هزار تومان خسارت می‌گیرند.
این فعال صنفی افزود: در حالی که بر اساس مصوبه مجلس، سقف معافیت مالیاتی در خرداد ماه سال جاری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۳۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، شرکت پیمانکار تا ماه قبل هم، بر حقوق ۶۸۰ هزار تومانی کارگران ۲۰ هزار تومان مالیات می‌بست.
وی تصریح کرد: البته با مدیر شرکت پیمانکاری صحبت کرده‌ایم تا مالیات ماه‌های گذشته کارگران را که از حقوقشان کسر کرده است به آن‌ها بازگرداند و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.
به گفتهٔ اقای حسین‌زاده، در حالی که بر اساس بند ۶ ماده ۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، هزینه سفر و فوق العاده مربوط به شغل معاف از مالیات است همه شرکت‌های پیمانکاری رجا برای حق ماموریت کارگران، مالیات می‌بندند.
این فعال صنفی در توضیح نحوه انعقاد قرارداد میان رجا و شرکت‌های پیمانکاری بیان کرد: کار‌شناسان رجا در ابتدا بررسی می‌کنند ۲۰ دستگاه مولد بخار با هزینه تعمیر و نگهداری، حقوق کارگران، بیمه، مالیات و... چقدر هزینه دارد. برای مثال هزینه سالانه این موارد را یک میلیارد تومان اعلام می‌کند. شرکت‌های پیمانکاری برای جلب نظر مدیران شرکت رجا پیشنهاد می‌دهند با دریافت ۹۰۰ میلیون تومان کار را بر عهده بگیرند.
وی تصریح کرد: این ۱۰۰ میلیون تومانی که رجا به شرکت پیمانکاری نمی‌دهد در واقع از جیب کارگران می‌رود و شرکت پیمانکاری برای جبران هزینه‌هایش به کارگران فشار می‌اورد.
حسین‌زاده ادامه داد: در قرارداد جدید شرکت پیمانکاری مه ریل با رجا از ۶۴ دستگاه مولد بخار، ۲۰ دستگاه به شرکت پیمانکار واگذار شده است.
وی افزود: اداره مولد بخار تهران تنها اداره مولد بخار کل کشور است. هر ۶۴ دستگاه مولد بخار در تهران قرار دارد. مجموعا ۲۰۰ کارگر در این اداره مشغول به کارند که ۷۰ نفرشان زیر نظر شرکت پیمانکاری مه ریل قرار دارند.

رئیس انجمن صنفی کارگران تعمیرکار مولد بخار قطار راه آهن شهر تهران و حومه در پایان اظهار داشت: دستگاه‌های مولد بخار وظیفه تامین گرمایش قطار در ایام سرد سال را بر عهده دارند. در ۶ ماه اول سال تعمیر و بازسازی می‌شوند و در ۶ ماه دوم برای تامین گرمایش قطار‌ها به سیر می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز