خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری سرنوشت ۱۱۷ کارگر پس از بازگشایی كارخانه؛

هیچ كس اخراج نشد/ امنیت شغلی كارگران بسته به تولید مواد اولیه جدید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۷۰

چکیده: «هنوز به طور قطعی استمرار اشتغال کارگران در این واحد تولیدی مشخص نیست./ امنیت شغلی کارگران کارخانه کرمانیت بستگی به دستیابی کارگران به مواد اولیه جدید دارد که خوشبختانه نتایج خوبی در این زمینه بدست آمده است.»

پس از تعطیلی ۱۵ ماهه کارخانه کرمانیت به دلیل استفاده از ماده خطرناک آزبست در مواد اولیه تولید، با حذف آزبست از چرخه و افتتاح خط تولید جدید، این کارخانه شروع به کار کرد. اما اظهارات کارفرما مبنی بر بازگشت به کار ۱۰۳ نفر از مجموع ۲۲۰ کارگری که فروردین‌ماه سال گذشته بیکار شده بودند، باعث شد تا درباره سرنوشت اشتغال ۱۱۷ کارگری که در آمار کارفرما لحاظ نشده بود با یک مقام کارگری در این کارخانه گفتگو کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «غلام‌رضا فلاح» عضو شورای اسلامی کار کارخانه «کرمانیت» ضمن تایید اشتغال مجدد ۱۰۳ نفر از کارگران این کارخانه، گفت: بعد از دوره بیکاری ۱۵ ماهه، ۱۰۳ کارگر از یکم شهریور ماه از سوی کارخانه دعوت بکار شده‌اند و از امروز کارشان را آغاز کردند.

این فعال کارگری در کارخانه کرمانیت، از بازنشستگی ۷۰ نفر از کارگران در زمان تعطیلی کارخانه تحت تسهیلات مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد و گفت: علاوه بر کارگرانی که بازنشسته شده‌اند، ۲۰ کارگر دیگر نیز شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را دارند که در حال حاضر پی‌گیر مراحل اداری بازنشستگیشان هستند.

فلاح با اشاره به بازخرید خدمت ۱۲ نفر از کارگران در زمان تعطیلی کارخانه، گفت: ۱۵ کارگر نیز در بخش‌های نگهبانی فعالیت می‌کردند که با وجود تعطیلی کارخانه، اشتغالشان حفظ شده بود.

عضو شورای اسلامی کار کارخانه «کرمانیت» در ادامه به شرایط تولید با افتتاح خط تولید جدید کارخانه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۰۳ کارگر از سوی کارخانه برای تغییر ساختار مواد اولیه دعوت بکار شده‌اند و قرار است در صورت تامین مواد اولیه نیروهای بیشتری در این واحد تولیدی جذب شوند.

او با بیان اینکه هنوز به طور قطعی استمرار اشتغال کارگران در این واحد تولیدی مشخص نیست، افزود: امنیت شغلی کارگران کارخانه کرمانیت بستگی به دستیابی کارگران به مواد اولیه جدید دارد که خوشبختانه نتایج خوبی در این زمینه بدست آمده است.

فلاح که در عین نمایندگی کارگران، نایب رئیس کانون شورای اسلامی کار استان کرمان است، هشدار داد: در صورتی که کارگران در تهیه و جایگزینی مواد اولیه به موفقت دست پیدا نکنند و یا مواد اولیه جدید تولیدی استانداردهای زیست محیطی را بدست نیاورد، امنیت شغلی کارگران مجددا تهدید خواهد شد.

غلامرضا فلاح در پایان با انتقاد از اینکه ایام بیکاری برای کارگرانی که در زمان اشتغال با مواد آزبستی کار می‌کردند سخت و زیان آور محاسبه نمی‌شود، اظهار داشت: این قانون در دولت قبلی از سوی کارگروه حمایت از تولید در شورای عالی کار مصوب شده است که امید واریم اصلاح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز