خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کوره پزخانه‌های منطقه یافت آباد:

بازرسی از واحدهای تولیدی حق كارگران و تكلیف دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۳۵

به ندرت اتفاق می‌افتد كه بازرسان وزارت کار برای نظارت بر وضعیت کوره پزخانه‌های منطقه یافت آباد به این منطقه اعزام شوند/ وضعیت بهداشت کوره پزخانه‌ها زیر صفر است.

رئیس انجمن صنفی کوره پزخانه‌های منطقه یافت آباد از عدم نظارت بازرسان وزارت کار از کوره‌های این منطقه انتقاد کرد.

پیروز چراغی در این باره به ایلنا گفت: به ندرت اتفاق می‌افتد كه بازرسان وزارت کار برای نظارت بر وضعیت کوره پزخانه‌های منطقه یافت آباد به این منطقه اعزام شوند.
این فعال کارگری با اشاره به فصل چهارم قانون كار، نظارت دائمی از محل كار را حق كارگران دانست و افزود: بازرسان وزارت كار، با اختیارات ضابط قضایی موظف‌اند كه به صورت دوره‌ای یا سرزده در فواصل زمانی كوتاه از واحدهای صنعتی كوچك، متوسط یا بزرگ بازدید كنند و اگر آنان وظایف خود را به درستی انجام دهند از میزان حوادث ناشی از كار به طور قابل توجهی كاسته می‌شود.
رئیس انجمن صنفی کوره پزخانه‌های منطقه یافت آباد در پایان با اشاره به عدم پرداخت مزایای کارگران این واحد‌ها از سوی کارفرمایان اظهار داشت: وقتی نظارتی بر از سوی وزارت کار بر کارفرمایان نباشد، حق و حقوق کارگران به راحتی پایمال می‌شود.
چراغی در پایان با انتقاد از وضع بهداشت کوره پزخانه‌های منطقه یافت‌آباد اظهار كرد: وضعیت بهداشت کوره پزخانه‌ها زیر صفر است و این در حالی است که در منطقه یافت آباد ۷ الی ۸ کوره داریم و در هر کدام ۵۰ كارگر مشغول به کارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز