خبرگزاری کار ایران

تعداد شوراهای اسلامی کار خوزستان به ۱۲۱ رسید

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۲۵

در سال ۸۷ در استان خوزستان ۳۵ شوراهای اسلامی کار وجود داشت/ با توجه به واحدهای تولیدی فعال و واجد شرایط، در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که تعداد شوراهای اسلامی کار استان تا ۶۰۰ شورا افزایش یابد.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۲۱ کارخانه در این استان دارای شوراهای اسلامی کار فعال هستند.

هوشنگ درویش با اعلام این خبر به ایلنا یادآور شد: در سال ۸۷ تعداد شوراهای اسلامی کار فعال استان نزدیک به ۳۵ شورا بوده است.

این فعال کارگری دلیل افزایش صعودی تشکلهای کارگری استان خوزستان را همکاری مسئولان اداره کار و کارفرمایان کارخانه‌های واجد شرایط عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به واحدهای تولیدی فعال و واجد شرایط، در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که تعداد شوراهای اسلامی کار استان تا ۶۰۰ شورا افزایش یابد.

به گفته درویشی در حال حاضر شوراهای اسلامی‌کار متقدر‌ترین نهاد صنفی کارگری استان تقلی می‌شوند، بطوری که اعضای این نهاد صنفی در تمامی هیات‌های تشخیص و حل اختلاف حضور دارند.

این فعال کارگری در استان خوزستان گفت: در مقایسه با گذشته در چند سال اخیر رویکرد مسئولان استانی نسبت به رسمیت شناختن نهادهای صنفی کارگری بهتر از گذشته شده است.

گفتنی است به موجب فصل ششم قانون كار، شوراهای اسلامی كار از جمله نهادهای سه گانه كارگری هستند كه تنها در كارخانه‌های بالای 32 نفر امكان تشكیل و فعالیت را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز