خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اصفهان انتقاد کرد:

مزد كارگران با افزایش نرخ كالاهای داخلی تغییری نكرد

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۹۸

سهم ۱۳ درصدی کارگران در قیمت تمام شده كالا همواره مورد تاكید كارفرمایان دولتی و خصوصی قرار می‌گیرد/ کلیهٔ قیمت‌های افزایش یافته در سال جاری به هیچ عنوان ارتباطی با مزد کارگران نداشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با اشاره به افزایش قیمت لبنیات، لوازم خانگی و سایر كالاهای تولید داخل از تغییر نكردن حقوق و مزایای کارگران این واحد‌ها انتقاد کرد.

اصغر برشان با اشاره بر سهم ۱۳ درصدی کارگران در قیمت تمام شده كالا كه همواره مورد تاكید كارفرمایان دولتی و خصوصی قرار می‌گیرد، به ایلنا گفت: در افزایش قیمت کالا‌ها که از سوی واحد تولیدی انجام می‌شود، باید سهم ۱۳ درصدی کارگران به آن‌ها پرداخت شود که به دلایل متعدد و از جمله ابهامات قانونی که توسط مسئولان دولتی مطرح شده، این موضوع به پایان سال جاری موکول شده است.

وی ادامه داد: افزایش مزد کارگران سالی یک بار اتفاق می‌افتد. کلیهٔ قیمت‌های افزایش یافته در سال جاری به هیچ عنوان ارتباطی با مزد کارگران نداشته است.

این فعال کارگری با اشاره به بی‌توجهی کارفرمایان در پرداخت سهم ۱۳ درصدی کارگران هنگام افزایش قیمت کالاهای تولیدی اظهار داشت: شورای عالی کار در ابتدای سال جاری با توجه به بهای ارز در آن زمان، مزدی را برای کارگران تصویب کرده است. نوسانات ارزی منجر به گرانی، رکود و تورم فعلی شده است و شرایط فعلی اقتصاد کشور هیچ ارتباطی با حقوق و مزایای کارگران نداشته است.

عضو اسبق هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار در پایان گفت: متاسفانه کسانی که در شرایط بد اقتصادی این روز‌ها زیان می‌بینند و قدرت خریدشان کم شده است قشر مزد بگیر و تحت پوشش هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز