خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در مازندران خواستار شد:

اجرای قانون كار بعد از قانون اساسی در اولویت دولت قرار گیرد

نباید به قانون كار بی‌تفاوت بود تا با برخی کج سلیقگی‌ها به بیراهه هدایت شود/ ۵ هزار عضو تشکیلات خانه كارگر مازندران را زنان کارگر تشکیل می‌دهند که نشان از ظرفیت بالای زنان در این نهاد است.

ایلنا: دبیر خانه کارگر مازندران گفت: قانون کار بعد از قانون اساسی کشور باید مورد توجه و در اولویت قرار گیرد و نباید به آن بی‌تفاوت بود تا با برخی کج سلیقگی‌ها به بیراهه هدایت شود.

به گزارش ایلنا از ساری، نصرالله دریابیگی در دیدار اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر استان، کانون شورای اسلامی کار مازندران، اتحادیه زنان کارگر و جمعی از فعالان اتحادیه‌های کارگری با استاندار مازندران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: کارگران در قبل و حین انقلاب و همینطور در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نقش موثری در حفظ و پویایی نظام ایفا کردند.

عضو اسبق شورایعالی کار، تصویب قانون شورای اسلامی کار را یکی دیگر از بهترین دست آوردهای تصویب شده در کشور اعلام کرد و در ادامه افزود: با تصویب این قانون نقش کارگران در بنگاههای اقتصادی پررنگ‌تر و تاثیرگذار‌تر شده است.

دریابیگی بیمه کارگران ساختمانی را یکی از مهم‌ترین خدمات به کارگران ساختمانی یاد کرد و در ادامه اظهار داشت: با تصویب این قانون حسرت ۱۰۰ ساله کارگران ساختمانی به پایان رسیده است، هر چند در برخی موارد اشکالاتی هم به آن وارد است.

دریابیگی با اشاره به اینکه تشکیلات خانه کارگر استان مازندران دارای ۵۵ هزار عضو است، افزود: ۵ هزار عضو این تشکیلات را زنان کارگر تشکیل می‌دهند که نشان از ظرفیت بالای زنان در این نهاد است.

وی در پایان از استاندار مازندران خواست تا برای رفع مشکلات کارگران نساجی مازندران اقدامات موثرتری صورت پذیرد و در ادامه تصریح کرد: خانه کارگر در ماه مبارک رمضان ۲۵ میلیون تومان از منابع حق عضویت کارگران استان سبد کالا را برای کارگران نساجی تهیه و تقسیم کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز