خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگری نانوایی‌های استان اصفهان:

حرفه‌ «خمیر گیری» تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۰۱

برای حرفه‌ای مانند خمیر گیری استدلال می‌کنند چون با آتش سر و کار ندارد پس کار سخت و زیان آوری نیست در حالی که بسیاری از خمیر گیر‌ان نانوایی‌ها به دلیل ارتباط مستمر با غبار آرد دچار بیماری‌های آسمی می‌شوند.

رئیس انجمن صنفی کارگری نانوایی‌های استان اصفهان از اینکه کارگران خمیرگیر نانوایی‌ها تحت شمول قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی‌گیرند انتقاد کرد.

علی یزدانی در این باره به ایلنا گفت: مشکل اصلی صنف خباز‌ها این است که برخی از حرفه‌های این صنف تحت شمول قانون مشاغل سخت و زیان آورقرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: در صنف خبازی، ۴ الی ۵ حرفه مثل شاطر یا خمیرگیر وجود دارد و شاغلینی که در برخی از این حرفه‌ها فعالیت می‌کنند تحت شمول قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی‌گیرند. برای مثال خمیرگیران نانوایی‌ها از شمول این قانون خارجند.

رئیس انجمن صنفی کارگری نانوایی‌های استان اصفهان در پایان اظهار داشت: برای حرفه‌ای مانند خمیر گیری استدلال می‌کنند چون با آتش سر و کار ندارد پس کار سخت و زیان آوری نیست در حالی که بسیاری از خمیر گیر‌ان نانوایی‌ها به دلیل ارتباط مستمر با غبار آرد دچار بیماری‌های آسمی می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز