خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری پیشنهاد داد:

تعیین سبد نیاز‌های اولیه خانوار كارگری به عنوان بخشی از دستمزد ۹۲

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۰۵

بهترین راه حل آن است که سبدی از نیاز‌های اولیه هر خانوار تعیین شود و کارفرمایان موظف شوند تا هر ماه این سبد را به کارگران پرداخت کنند. این سبد باید بخشی از دستمزد کارگران تلقی شود.

نماینده کارگران در هیات‌های حل اختلاف ادارت کار با اشاره به تورم افسار گسیختهٔ فعلی، بهترین راه حل تامین معیشت کارگران را تعیین سبدی متشکل از نیاز‌های اولیه هر خانوار به عنوان بخشی از دستمزد عنوان کرد.

داوود اخوان در این باره به ایلنا گفت: با تورم فعلی که در جامعه در جریان است هر چه دستمزد کارگران بالا برود قیمت‌ها نیز بالا می‌رود و وضعیت معیشت کارگران را بد‌تر می‌کند.

وی افزود: بهترین راه حل آن است که سبدی از نیاز‌های اولیه هر خانوار تعیین شود و کارفرمایان موظف شوند تا هر ماه این سبد را به کارگران پرداخت کنند. این سبد باید بخشی از دستمزد کارگران تلقی شود.

این فعال کارگری در پایان با تاکید بر لزوم واقع نگری تشکل‌های کارگری اظهار داشت: تشکل‌های کارگری باید با واقع نگری و به دور از شعار و احساسات و با در نظر گرفتن قدرت چانه زنی خود، بر روی رقمی به عنوان دستمزد با کارفرمایان و دولت به توافق برسند. در حال حاضر صحبت‌هایی میان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شده است و روی رقم معقولی به توافق رسیده‌اند اما متاسفانه دولت همکاری نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز