خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اعلام دستمزد كارگران تا پایان اسفند/تعرفه‌های خدمات پزشکی در نیمه اول ماه

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۳۰

تا پایان اسفند بر اساس شاخص‌هایی که مرکز آمار در اختیار ما قرار خواهد داد مبنای تعیین حقوق و دستمزد کارگران تأمین خواهد شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شورای عالی بیمه توجه خاصی به کارفرمایان و کارگران داریم و تلاش می‌کنیم تا نیمه اول اسفند تعرفه‌های خدمات پزشکی آنان را تعیین کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسدالله عباسی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: ساماندهی سازمان بیمه سلامت و نیز ساماندهی بیمه و معوقات بازنشستگان از اولویت‌های کاری ماست ضمن اینکه درباره مسکن و تسهیلات اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی برنامه داریم.
وی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی، تسهیلات و امکانات را از طریق صندوق مهر امام رضا در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.
عباسی گفت: درباره لایحه پیشنهادی قانون کار تلاش می‌کنیم در فرآیند تبدیل آن به قانون از دیدگاههای تشکلهای کارگری و کارفرمایی استفاده کنیم.
وی افزود: درباره حقوق و دستمزد کارگران، این هفته جلسه‌ای با تشکلهای کارگری و کارفرمایی داشتیم و هفته آینده نیز جلسه‌ای دیگر برگزار خواهیم کرد زیرا به سه جانبه گرایی اعتقاد داریم تا توافقی میان نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت ایجاد شود و تا پایان اسفند بر اساس شاخص‌هایی که مرکز آمار در اختیار ما قرار خواهد داد مبنای تعیین حقوق و دستمزد کارگران تأمین خواهد شد.
عباسی در پاسخ به پرسشی در این باره که متولی اشتغال در حوزه کارگری چه نهادی است؟ گفت: کارهایی که از زمان قرارداد تا زمان بازنشستگی مربوط به کارگر است به ما ارتباط پیدا می‌کند اما تنها متولی ایجاد اشتغال ما نیستیم بلکه وزارتخانه‌هایی مانند صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و نیز نهادهایی مانند بانک مرکزی و بانکهای عامل نقش دارند اما در حیطه کارگری مسئولیت اشتغال با وزارت رفاه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز