خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر تهران خبر داد:

افزایش اخراج رانندگان در آستانه پایان سال

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۹۵

این دسته از مالكان موسسات خدماتی پس از اخراج رانندگان قدیمی، رانندگان تازه‌ای استخدام می‌كنند و به این ترتیب از پرداخت مطالبات پایان سال رانندگان شانه خالی می‌كنند.

یک فعال کارگری در تهران از افزایش اخراج رانندگان موسسات كرایه اتومبیل به دلیل كاهش قدرت خرید طبقه متوسط خبر داد.

اسماعیل حق پرستی، دبیر خانه كارگر تهران در این باره به ایلنا گفت: تعداد قابل توجه‌ای از كارگران شاغل در بخش‌های خدماتی همچون موسسات کرایه اتومبیل و مسافرتی بدلیل كاهش ارزش پول ملی و به تبع كاهش قدرت خرید طبقات مزد بگیر مخصوصا طبقه متوسط در آستانه سال جدید اخراج شده‌اند.

او افزود: این رانندگان با مراجعه مكرر به خانه کارگر تهران با اعلام اخراج خود خواستار پی گیری مطالبات قانونی خود از طریق این نهاد كارگری شده‌اند.

دبیر خانه كارگر تهران دلیل دیگر اخراج این رانندگان را «شانه خالی كردن كارفرمایان از پرداخت مطالبات پایان سال كارگران» خواند و گفت: این دسته از مالكان موسسات خدماتی پس از اخراج رانندگان قدیمی، رانندگان تازه‌ای استخدام می‌كنند و به این ترتیب از پرداخت مطالبات پایان سال رانندگان شانه خالی می‌كنند.

حق پرستی اضافه کرد: در شرایط تحریم و عدم امکان جدی توسعه واحدهای تولیدی، اخراج کارگران ازواحدهای خدماتی به بهانه افزایش مشکلات مالی، غیر اخلاقی است.

این فعال كارگری درباره تبعات اخراج این كارگران گفت: بیكاری در شرایط فعلی به معنی نابودی كامل منبع درآمد خانوار است و این وضعیت برای كارگران جز نابودی تدریجی خود و خانواده‌شان پیامد دیگری نخواهد داشت.

دبیر خانه كارگر تهران درباره شرایط كار این رانندگان اظهار كرد: این کارگران با سوابق زیاد علاوه بر آنکه قرارداد معینی ندارند میزان حقوق و دستمزدشان نیز نامشخص است، به این جهت وقتی اخراج می‌شوند نمی‌توانند برای دریافت مطالبات صنفی‌شان به طور قانونی اقدام کنند.

حق پرستی درخاتمه تاكید كرد: با کاهش و حذف هزینه‌های غیر ضروری بنگاه‌های خدماتی امکان حفظ اشتغال این نیرو‌ها وجود دارد اما حال با اخراج بی‌مسئولانه آنان شاهد افزایش نارضایتی این قشر آسیب پذیر هستیم که انتظار می‌رود مسئولین امر وارد عمل شده و مانع بروز یک بحران جدی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز