خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر قزوین:

مسئولان در جهت پیگیری خواسته‌های کارگران تلاش کنند

asdasd

واحد‌های تولیدی با شروع بحرانهای مالی سعی کرده‌اند با کاهش تعداد شیفت کاری، تولید خود را نیز به حداقل رسانده و با قطع ایاب و ذهاب و نهار واضافه کاری و... زمینه اخراج کارگران خود را به مرور فراهم کنند.

ایلنا: یک فعال کارگری در قزوین نسبت به موج جدید بیکاری کارگران واحد‌های تولیدی در نیمه دوم سال هشدار داد.

عیدعلی کریمی، دبیر خانه كارگر قزوین با ابراز نگرانی از افزایش بیکاری کارگران به تبع افزایش مشکلات مالی کارخانه‌ها به ایلنا گفت: بسیاری از واحد‌های تولیدی برای کاهش مشکلات مالی اضافه کاری و نهار و شام و سرویس ایاب و ذهاب کارگران را کاهش داده‌‌اند که این عمل مالكان کارخانه‌ها برای کاهش هزینه‌ها نگرانی کارگران را در بر داشته است.

او اضافه کرد: کارخانه‌های دچار بحران با شروع فصل نخست تعطیلات تابستانی کارگران خود را به بهانه تعطیلات تابستانی به مرخصی فرستاده و کارخانه را به طور موقت تعطیل کرده‌اند.

این فعال كارگری گفت: بسیاری از کارگران نگرانند كه بعد از تعطیلات تابستانی دوباره نتوانند در محل کار خود حاضر شوند.

كریمی با بیان اینکه ترس از بیکاری باعث افزایش نگرانی در بین کارگران رسمی با سوابق كاری زیاد هم شده است، تصریح کرد: واحد‌های تولیدی با شروع بحرانهای مالی سعی کرده‌اند با کاهش تعداد شیفت کاری، تولید خود را نیز به حداقل رسانده و با قطع ایاب و ذهاب و نهار واضافه کاری و... زمینه اخراج کارگران خود را به مرور فراهم کنند.

این فعال كارگری حفظ اشتغال موجود را مهم‌تر از ایجاد شغل جدید عنوان کرد و گفت: لازم است همه مسئولان با تمام توان در جهت پیگیری خواسته‌های کارگران در بخش اشتغال تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز