خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیهٔ پیشکسوتان کارگری:

سهم كارگر اروپایی از رسانه ملی بیشتر از كارگر ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۱۳

«با دویدن به دنبال دولتمردان و نمایندگان مجلس، مشکلات کارگران حل نمی‌شود./ صدا و سیما دوربین خود را به خیابان‌های ایتالیا می‌برد و اعتراضات کارگران اروپایی را به نمایش می‌گذارد اما هنگامی که کارگران «نی‌بر» کارخانهٔ نیشکر هفت تپه، ۷ شبانه روز در برابر ساختمان ریاست جمهوری مشکلات خود را فریاد می‌زدند از این رسانه خبری نبود.»

رئیس اتحادیهٔ پیشکسوتان جامعه کارگری از عملکرد «صدا و سیما» در پوشش اعتراضات کارگران ایرانی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن صادقی» در همایشی که به مناسبت هفتهٔ کارگر از سوی اتحادیهٔ کارگران قراردادی و پیمانی کشور برگزار می‌شد گفت: از ما می‌خواهند روز کارگر ساکت و نظاره گر باشیم. «صدا و سیما» دوربین خود را به خیابان‌های ایتالیا می‌برد و اعتراضات کارگران اروپایی را به نمایش می‌گذارد اما هنگامی که کارگران «نی‌بر» کارخانهٔ  نیشکر هفت تپه، ۷ شبانه روز در برابر ساختمان ریاست جمهوری مشکلات خود را فریاد می‌زدند از این رسانه خبری نبود. صدا و سیما هنگام اعتراض کارگران کارخانه «نساجی قائمشهر» در مقابل مجلس کجا بود؟

وی در ادامه با تاکید بر اتخاذ سیاست «فشار از پایین ‏، چانه زنی در بالا» از سوی جنبش کارگری افزود: با دویدن به دنبال دولتمردان و نمایندگان مجلس، مشکلات کارگران حل نمی‌شود. حل مشکلات کارگران نیازمند فشار از پایین و چانه زنی در بالاست. جامعه کارگری دچار انفعال شده و شبح ترس بر تمام ارکان آن سایه انداخته است.

معاون دبیر کل خانه کارگر تصریح کرد: مذاکره اگر پوچ باشد پوچی آن در زندگی کارگران و عدم مسئولیت پذیری کارفرمایان نمایان می‌شود. روز کارگر روز اعتراض است. نباید در محیط‌های سر پوشیده و با حضور تعداد اندکی برگزار شود. مگر نیروی کار فعلی‌‌ همان انقلابیون ۵۷ نیستند که فریاد «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» را سر می‌دادند؟

صادقی با طرح این پرسش که «چرا پس از گذشت سه دهه از انقلاب بیش از ۸۵ درصد از کارگران باید ترس اخراج و عدم دریافت حقوق خود را داشته باشند» بیان کرد: در ۱۷ قلم کالای اساسی شاهد تورم ۱۲۰ درصدی هستیم و در سبد فراوانی تورم ۴۶/۷ درصدی را می‌بینیم. چرا بعد از ۸ سال سر داده شدن شعارهای عدالت طلبانه چنین تبعیض گسترده‌ای میان طبقات اجتماعی به وجود آمده است؟

رئیس اتحادیهٔ پیشکسوتان کارگری در پایان اظهار داشت: در سال‌های اخیر نتوانسته‌ایم حرکت قابل توجهی را در روز کارگر انجام دهیم که بخشی از این مساله به نگاه دولت مربوط می‌شود و بخشی دیگر به قصور تشکل‌های کارگری که وظیفه خود را فراموش کرده‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز