خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران:

بعضی مسئولان به كرامت كارگران باور ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۶۰

«با رشد تورم مشکلات فراوانی به کارگران تحمیل می‌شود و این شرایط سبب می‌شود که کرامت و شخصیت و جایگاه کارگران روز به روز بیشتر رنگ بیازد.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: در شرایط کنونی که گرانی و تورم بیداد میکند کسی به فکر امنیت روانی و حفظ شأن و جایگاه کارگران نیست.

به گزارش ایلنا از ساری، سید هادی ساداتی شامگاه یکشنبه در دیدار نهادهای کارگری با استاندار مازندران، با «غیر قابل قبول» توصیف كردن شرایط شغلی و زندگی کارگران ساختمانی، هفته کارگر را زمان مناسبی برای بیان مشکلات جامعه كارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی دانست و گفت: یکی از نگرانی های اصلی امروز جامعه کارگری تامین معیشیت و تامین امنیت شغلی آنان است و با توجه به اینکه تورم افسار گسیخته در حال رشد است انتظار میرود دولت مردان و مسئولین ذی‌ربط نگاه جدی تری به کارگران داشته باشند.

ساداتی با ابراز نگرانی نسبت به تعیین دستمزد كمتر از نرخ تورم برای کارگران، اظهار داشت: مسلم است این مقدار دستمزد مشکلات فراوانی را به کارگران و خانواده آنان تحمیل میکند.

وی افزود: با رشد تورم مشکلات فراوانی به کارگران تحمیل می‌شود و این شرایط سبب می‌شود که کرامت و شخصیت و جایگاه کارگران روز به روز بیشتر رنگ بیازد.

ساداتی با انتقاد از اینکه بعضی از مسئولین به كرامت كارگران باور ندارند، افزود: اگر یک کارگر ببیند که مزد زحماتش در جامعه دیده می‌شود و نقش سازنده او در اجتماع دیده می‌شود با انگیزه بیشتری تولید می‌كند.

وی در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در استان پرداخت وافزود: در استان مازندران با کمک اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی شاهد رشد قابل قبولی در ثبت انجمن ها در استان بودیم.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با ارائه آماری از وضعیت حوادث ناشی از کار در دو بخش صنعت و ساختمان در سال 91 گفت: تا پایان آذر ماه گذشته ۲۰ کارگر کشته، ۱۵ نفرنقص عضو، ۲۲ نفر قطع عضو، ۸۲ نفرشکستگی و ۱۳ نفر سوختگی در حین کار داشته‌ایم که این آمار برای جامعه کارگری نگران کننده و التهاب آور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز