خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگران دریایی انتقاد كرد:

وزارت كار طرح طبقه بندی مشاغل را در كشتیرانی اجرا نمی‌كند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۴

خلاصه:‌ «مدیران وزارت كار در مورد اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی پاسخگو نیستند و با نامه نگاری های بی سرانجام، نمایندگان كارگری را همچون توپ فوتبال به شعب مختلف این وزارتخانه پاس می‌دهند.»

عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس از نامه نگاری های بی سرانجام مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی انتقاد کرد.

«غلامرضا زنگی اهرمی» با اشاره به «ماده ۵۰ قانون کار» به ایلنا گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برابر سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی از سال ۸۷ به بخش غیر دولتی واگذار شده و تا کنون طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار برای شرکت مذکور اجرا نشده است.

بر اساس ماه ۵۰ قانون کار، وظیفهٔ پیگیری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، چنانچه کارفرمایان مشمول این قانون در مهلت‌های تعیین شده  مشاغل کارگاههای خود را ارزیابی نکرده باشند، بر عهدهٔ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

این فعال كارگری در پایان تصریح کرد: مدیران وزارت كار در مورد اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی پاسخگو نیستند و با نامه نگاری های بی سرانجام، نمایندگان كارگری را  همچون توپ فوتبال به شعب مختلف این وزارتخانه پاس می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز