خبرگزاری کار ایران

سرانجام پس از ۵۰ سال:

حرفه آتش نشانی سخت و زیان آور شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۳۴

بر اساس تصمیم وزرای عضو کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی در امور اداری و استخدامی و مصوبه هیات وزیران در نوزدهمین جلسه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و با استناد به بند پنج آیین نامه اجرایی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و معلولان عادی و شاغلان مشاغل سخت و زیان آور، شغل آتش نشانی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور محسوب شده و نیروهای عملیاتی آتش نشانی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

پس از گذشت ۹۰ سال از تاسیس آتش نشانی در پایتخت، حرفه آتش نشانی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شناخته شد و آتش نشانان می‌توانند با دست کم ۲۰ سال سابقه کار و ۵۰ سال سن از سنوات ارفاقی برخوردار و با رعایت آیین نامه مربوطه بازنشسته شوند.

به گزارش ایلنا، بر اساس تصمیم وزرای عضو کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی در امور اداری و استخدامی و مصوبه هیات وزیران در نوزدهمین جلسه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و با استناد به بند پنج آیین نامه اجرایی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و معلولان عادی و شاغلان مشاغل سخت و زیان آور، شغل آتش نشانی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور محسوب شده و نیروهای عملیاتی آتش نشانی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

در این مصوبه، عناوین مشاغل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران شامل آتش نشان، کاردان آتش نشان، کمک فرمانده آتش نشان، فرمانده آتش نشان، رییس ایستگاه، معاون عملیات منطقه، مدیر منطقه و معاون عملیات سازمان جز مشاغل سخت و زیان آور شناخته و درجه سه سخت و زیان آور برای آن‌ها تعیین و ابلاغ شده است.

همچنین بر اساس این مصوبه، آتش نشانانی که دارای عناوین شغلی مذکور باشند، می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم طبق قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز