خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

۵۱ درصد شکایات کارگری کردستان به سازش منجر شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۹۲

چكیده: «۱۶۷ شورای سازش و پنج هیئت حل اختلاف در سطح استان تاسیس شده است/۹ هزار و ۶۶۰ مورد بازرسی در خصوص نظارت بر مقررات حمایتی قانون کار در کارگاه‌های کردستان در سال گذشته انجام شده است.»

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۵۱ درصد شکایت‌های کارگری رسیده به شوراهای سازش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در سال گذشته به سازش منجر شد.

«مصطفی باغبانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج، تصریح کرد: رفع مشکلات کارگری و کارفرمایی از طریق صلح و سازش جزو مهم‌ترین رسالت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان است که در این راستا ۱۶۷ شورای سازش و پنج هیئت حل اختلاف در سطح استان تاسیس شده و مشغول فعالیت هستند.
باغبانیان اظهار داشت: از مجموع ۳ هزار و ۹۳۱ شکایت واصله به این اداره کل، هزار و ۵۹۸ فقره آن به سازش و هزار و ۱۸۲ مورد هم به هیئت حل اختلاف ارجاع داده شده و در مجموع ۵۱ درصد از موارد به سازش بین کارگر و کارفرما ختم شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه ۹ هزار و ۶۶۰ مورد بازرسی در خصوص نظارت بر مقررات حمایتی قانون کار در کارگاه‌های کردستان در سال گذشته انجام شده است، افزود: در همین راستا ۲۳۹ جلسه در قالب کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار با حضور بازرسان کار این اداره کل برگزار شد.
وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۴۶ واحد صنعتی از لحاظ عوامل زیان‌آور اندازه‌گیری و چهار نمونه بررسی حفاظت فنی دستگاه‌ها و تجهیزات در محیط کار انجام شده است.
باغبانیان همچنین در خصوص اشتغال به کار اتباع خارجی در کارگاه‌های مشمول قانون کار در کردستان یادآور شد: سال گذشته ۵۵۲ مورد بازرسی و تهیه گزارش از اشتغال اتباع خارجی در کارگاه‌های استان صورت گرفته است که منجر به صدور ۱۵ فقره پروانه کار، ۶ فقره تمدید و ابطال ۵ پروانه کار اتباع خارجی شده است.
این مسئول در خصوص مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته برای هزار و ۹۲۱ نفر مشمول مقرری بیمه بیکاری برقرار شد و ضمن اشتغال مجدد ۲۴۱ نفر از طریق واحدهای متقاضی تسهیلات کارفرمایی و واحدهای کار، ۵۸ واحد مشکل‌دار به منظور حفظ و تثبیت اشتغال ۲ هزار و ۲۹۸ کارگر مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفتند.
باغبانیان تصریح کرد: در همین راستا ۳۴۰ نفر از مقرری‌بگیران نیز به منظور فراگیری آموزش‌های کاربردی به آموزشگاه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.
وی ابراز داشت: تاسیس یک واحد شورای اسلامی کار، دو انجمن صنفی کارگری، هفت نمایندگی کارگری در کارگاه‌ها، هفت انجمن صنفی کارفرمایی و نیز تجدید انتخابات ۲۶ تشکل کارگری و کارفرمایی از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در سال گذشته بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در پایان صیانت از نیروی کار مولد استان را در راستای پایداری بنگاه‌های اقتصادی به عنوان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این اداره کل برشمرد و بر ضرورت نظارت بر آن تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز