خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران دریایی انتقاد کرد:

اعزام نماینده وزارت کار به جای منتخب صنفی کارگران دریایی به ILO

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۰۵

چکیده: «در حالی که هیچگونه درخواستی به تشکل‌های صنفی کارگران دریایی مبنی بر معرفی نماینده برای اجلاس سازمان جهانی کار ارسال نشده است، آقای هاشمی‌نژاد نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای نماینده صنفی کارگران دریایی به ژنو سفر کرده است.»

عضو انجمن صنفی کارگران دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس از حضور نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای نماینده صنفی کارگران دریایی در اجلاس سازمان جهانی کار انتقاد کرد.

«غلامرضا زنگی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در حالی که هیچگونه درخواستی به تشکل‌های صنفی کارگران دریایی مبنی بر معرفی نماینده برای اجلاس سازمان جهانی کار ارسال نشده است، آقای هاشمی‌نژاد نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای نماینده صنفی کارگران دریایی به ژنو سفر کرده است.

به گفتهٔ این فعال کارگری، انتصابی بودن نمایندهٔ کارگران دریایی باعث می‌شود تا وی از طرح مشکلات کارگران و چاره جویی در این خصوص با سایر نمایندگان کارگری جهان عاجز باشد.

وی در پایان تصریح کرد: فردی که به عنوان نماینده کارگران دریایی در مجامع بین المللی حضور پیدا می‌کند باید منتخب جامعهٔ کارگری باشد.

گفتنی است یکصد و دومین کنفرانس سالیانه سازمان جهانی کار از ۵ تا ۱۵ ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۵ تا ۳۰ خرداد ماه سال ۹۲) در شهر ژنو برگزار می‌شود.

سازمان جهانی کار یکی از موسسات تخصصی سازمان ملل متحد است که به امور مربوط به کار و کارگران می‌پردازد. تاکید این نهاد بر سه جانبه گرایی و مقر آن در شهر ژنو در کشور سوئیس است. این سازمان هر سال در خرداد ماه، اجلاسی با حضور همهٔ کشورهای عضو از جمله ایران برگزار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز