خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار انتقاد كرد:

تعلل در برگزاری جلسه افزایش حقوق با وجود بازگشت اعضا از ژنو

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۴۹

چکیده: «کشدار شدن مسئله بازنگری در حقوق بن و خواروبار سال ۹۲ در حالی است که کارگران زیر فشار شدید اقتصادی قرار دارند/ با نزدیک شدن به ماه رمضان، فشار اقتصادی بر کارگران افزایش می‌یابد.»

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز دبیر خانه شورای عالی کار زمان جلسه ویژه بازنگری در حقوق مسکن و خوار و بار کارگران را اعلام نکرده است.

محمد احمدی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: این تاخیر در حالی است که از ۱۲ روز پیش با اتمام نشست سالیانه سازمان جهانی کار در ژنو، تمامی اعضای غایب این شورا در ایران حضور دارند.
احمدی اعلام كرد: در همین رابطه قرار است کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور نامه جدیدی در خصوص برگزاری جلسله ویژه شورای عالی کار به دبیر خانه این شورا ارسال کند.
وی افزود: کشدار شدن مسئله بازنگری در حقوق بن و خواروبار سال ۹۲ کارگران در حالی است که کارگران زیر فشار شدید اقتصادی قرارداشته و ادامه این وضع به زیان آنها تمام خواهد شد.

به گفته نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از ماه گذشته به دلیل مخالفت کارفرمایان جلسه ویژه شورای عالی کار برای افزایش حقوق مسکن و خواروبار بی‌نتیجه ماند‌ه‌است.
احمدی در این باره گفت: تعلل در برگزاری جلسه دوم درحالی ادامه دارد که با نزدیک شدن به ماه رمضان، فشار اقتصادی بر کارگران افزایش می‌یابد.

به گفته این مقام کارگری، مسئله افزایش ناچیز حقوق بن و خواروبار مشمولان قانون کار در حالی حل نشده باقیمانده است که با نزدیک شدن به ماه رمضان دولت برای تامین اقلام ضروری کارکنان خود سبد كالاهای اساسی را پیش بینی‌هایی کرده است.
وی با یادآوری اینکه کارگران برای چندمین سال متوالی از شمول این حمایت‌های دولت محروم هستند، گفت: اینکه دولت از محل منابع عمومی مزایی را برای کارکنان خود تدارک ببیند و نیروی مولد اجتماع را كه متحمل شدیدترین فشارهای اقتصادی می‌شوند را نبیند، پسندیده نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز