خبرگزاری کار ایران

مسئول كانون شوراهای اسلامی كار استان تهران:

دولت روحانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تفکیک کند

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۹۷

چکیده: «وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نظر شرح وظایف جمع اضداد است و حتی با اصول قانون اساسی مغایرت دارد/ بخش تعاونی جزء وظایف اقتصادی دولت محسوب می‌شود و در مقابل تنظیم روابط کار و تامین رفاه از وظایف اجتماعی دولت به شمار می‌روند.»

دبیر کانون‌هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران خواستار انحلال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تفکیک وظایف این دستگاه دولتی شد.

«حسن حبیبی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نظر شرح وظایف جمع اضداد است و حتی با اصول قانون اساسی مغایرت دارد از این رو دولت بعدی باید اقدام به تفكیك این وزارتخانه كند.

وی افزود: در قانون اساسی وظایف اقتصادی و اجتماعی دولت به تفکیک مشخص شده‌ است اما در این وزاتخانه تمامی این وظایف تجمیع شده است.

این فعال کارگری بابیان اینکه امور مربوط به بخش تعاونی جزء وظایف اقتصادی دولت محسوب می‌شود و در مقابل تنظیم روابط کار و تامین رفاه از وظایف اجتماعی دولت به شمار می‌روند، گفت: وقتی تمام این وظایف در یک وزاتخانه متمرکز می‌شوند خود به خود شاهد نارسایی‌هایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

به باور حبیبی همین تجمیع وظایف یکی از دلایل نارضایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی از کیفیت و کمیت خدمات این سازمان است.

به گفته این مقام مسئول در کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، دلیل نارضایتی بیمه شدگان از خدمات سازمان تامین اجتماعی عدم نظارت نهادهای صنفی کارگری و کارفرمایی بر نحوه عملکرد مسئولان این سازمان است.

وی بابیان اینکه کارگران و کارفرمایان تامین کننده اصلی منابع سازمان تامین اجتماعی هستند گفت: در حال حاضر مشکل اصلی این است که دولت با کمترین پرداخت بیشترین نقش را در اداره این سازمان دارد.

این مقام صنفی کارگری با یادآوری اینکه طبق اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف به تامین خدمات اجتماعی برای عموم مردم است گفت: دولت نه تنها از محل تولید ناخالص ملی اعتباری را برای تقویت بیمه‌های اجتماعی در نظر نگرفته است بلکه در تمام این سال‌ها از منابع سازمان استفاده کرده است.

حبیبی گفت: در چنین شرایطی است که مدیران سازمان تامین اجتماعی به دلیل فقدان منابع مالی از انجام تعهدات خود به بیمه شدگان شانه خالی می‌کنند.

وی همچنین در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از رئیس جمهور که روز گذشته با هزینه سازمان تامین اجتماعی انجام شد گفت: در شرایط کنونی هرکسی که کوچک‌ترین آشنایی با اوضاع جامعه و سازمان داشته باشد می‌داند که وظیفه سازمان تجلیل از مسئولین دولتی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز