خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران:

آمار میلیونی اشتغالزایی با انكار كارگران اخراجی بدست آمده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۰۸

چكیده:‌ «در ۸ سال گذشته، بسیاری از کارگران واحد‌های تولیدی اخراج یا تعدیل شده‌اند كه بعضی از آنان تنها با ۳۰ الی ۴۰ درصد حداقل مزد مصوب وزارت کار مشغول به کار بودند./ دولت یازدهم با تاسیس واحد‌های تولیدی جدید، نرخ بیکاری را نه روی كاغذ بلكه به صورت واقعی تک رقمی کند.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران با انتقاد از وضعیت اشتغال در این استان، آمار‌های دولت از نرخ بیکاری را دور از واقعیات جامعه توصیف کرد.

«غلامرضا عباسی» با اشاره به سخنان رئیس جمهور منتخب در میان نمایندگان مجلس که آمارهای ارائه شده توسط دولت دهم را غیر واقعی خوانده بود به ایلنا گفت: آمارهایی که در زمینهٔ نرخ اشتغال و بیکاری توسط دولت آقای احمدی‌نژاد ارائه می‌شود با واقعیات جامعه همخوانی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به ادعای مسئولان دولتی مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال توسط دولت تصریح کرد: در ۸ سال گذشته، بسیاری از کارگران واحد‌های تولیدی اخراج یا تعدیل شده‌اند كه بعضی از آنان تنها با ۳۰ الی ۴۰ درصد حداقل مزد مصوب وزارت کار مشغول به کار بودند. شاید چنین آمار‌های مطلوبی از ایجاد اشتغال سالانه، با نادیده گرفتن کارگران اخراجی واحد‌های تولیدی بدست آمده است.

به گفتهٔ آقای عباسی، میزان بیکاری در سطح استان تهران بیش از سایر نقاط کشور به چشم می‌خورد.

این فعال کارگری در پایان اظهار داشت: دولت آینده باید کارخانه‌هایی را که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند سر و سامان دهد و به ظرفیت صد در صد خودشان باز گرداند و با تاسیس واحد‌های تولیدی جدید، نرخ بیکاری را نه روی كاغذ بلكه به صورت واقعی تک رقمی کند.

گفتنی است رییس جمهور منتخب روز یکشنبه ۲۳ تیر ماه در جمع نمایندگان مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفته بود: «این اولین بار است که پس از دوران جنگ تحمیلی در دو سال متوالی، رشد اقتصادی ما منفی است. این برای اولین بار است که در کنار رشد اقتصادی منفی، کشور با تورم ۴۲ درصدی و بیکاری مواجه است.»

 «حسن روحانی» با بیان اینکه تعداد کسانی که در طول هشت سال گذشته مشغول به کار شده‌اند اندک بوده است، بیان کرده بود: براساس گزارش مرکز آمار بین سال‌های ۸۵ تا ۹۰ رقم شاغلان سالی ۱۴ هزار نفر بوده است.

این سخنان، واکنش مسئولان دولتی را به همراه داشت و آنان در اظهار نظرهای گوناگون در رسانه‌های متبوعشان (و رسانه‌هایی كه تا پیش از این منتقد دولت احمدی‌نژاد محسوب می‌شدند) با انتقاد صریح از رئیس جمهور منتخب، بر ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال توسط دولت‌های نهم و دهم تاکید می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز