خبرگزاری کار ایران

یك كارشناس كارگری:

سال‌ها تسلط كارفرمایان بر وزارت كار عامل مشكلات امروز كارگران است

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۱۲

چكیده:‌ «در صورت انتخاب فردی با گرایش کارفرمایی در راس وزارت کار دولت روحانی، فضایی که در سال‌های گذشته علیه کارگران به وجود آمده است تشدید می‌شود.»

یک کار‌شناس کارگری معتقد است «حسن روحانی» رئیس جمهور منتخب باید فردی را در راس وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد که توانایی ایجاد تحول در فضایی که طی ۱۲ سال گذشته علیه کارگران به وجود آمده است را داشته باشد.

«محمدرضا عمادی» در این باره به ایلنا گفت: مشکلات کارگران به صورت جدی از زمانی آغاز شد که قراردادهای موقت میان کارفرمایان و کارگران رواج پیدا کرد. 

وی با بیان اینكه قراردادهای موقت ضربه‌ای جبران ناپذیر به بدنه جامعه کارگری وارد کرد، ادامه داد: از ابتدای تسلط قراردادهای موقت کار در بازار كار  تا به امروز همواره وزاریی با گرایش کارفرمایی در راس وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند و هر کدام مشکلات جدیدی را برای جامعه کارگری آفریدند.

او تصریح کرد: در صورت انتخاب فردی با گرایش کارفرمایی در راس وزارت کار دولت روحانی، فضایی که در سال‌های گذشته علیه کارگران به وجود آمده است تشدید می‌شود.

به گفتهٔ آقای عمادی، در دو دهه گذشته، تنها وزیر کاری که گرایش کارفرمایی نداشته، آقای کمالی بوده است و مابقی وزیران کار از گروه‌های خاصی بودند که وابستگی کار و کارگری نداشته‌اند.

این کار‌شناس کارگری در پایان اظهار داشت: تنها در صورت انتخابی فردی کلان نگر که طیفی و جناحی به مسائل نگاه نمی‌کند می‌توان مشکلات به وجود آمده برای کارگران را حل کرد و در غیر اینصورت، مشکلات به قوت سابق باقی خواهند ماند.

لازم به ذکر است «حسین کمالی» هشت سال وزیر کار و امور اجتماعی در کابینه اول و دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و چهار سال در کابینه اول سید محمد خاتمی بوده‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز